• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83588
+
-

چند حادثه در سیستان و بلوچستان

فرماندار سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ برادر به‌ نام‌های کریم و امیر رئیسی ۱۲ و ۱۴ ساله به دست پسرعمویشان در روستای اسلام‌آباد بنکل این شهرستان به قتل رسیدند. 

«سلیم کدخدا» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شخصی با هویت مولاداد اسکانی که اعتیاد به مواد مخدر از نوع شیشه داشته با استفاده از کلت کمری، این ۲ برادر را به قتل رسانده است. 

وی افزود: قاتل پس از به قتل رساندن این ۲ برادر از محل حادثه متواری شده و تحقیقات برای دستگیری وی توسط نیروی انتظامی در حال انجام است. 

فرماندار سرباز گفت: علت قتل استفاده قاتل از مواد صنعتی شیشه و نگهداری اسلحه غیرمجاز بوده که با یک اختلاف خانوادگی کم‌اهمیت مرتکب چنین جنایتی می‌شود. 


انفجار سیلندر گاز در زاهدان 

همچنین مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی زاهدان گفت: انفجار سیلندر گاز در یک منزل مسکونی در این شهر ۲ مجروح بر جای گذاشت. 

 «علی نجفی‌زاده» افزود: این حادثه در یک منزل مسکونی واقع در خیابان معلم زاهدان رخ داد. 

وی ادامه داد: بلافاصله یک خودرو عملیاتی و ۴ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند و به کار امدادرسانی پرداختند. 

 مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی زاهدان گفت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است. 


۲ نفر بر اثر تزریق سرم در زاهدان فوت کردند

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: یک پسر ۷ ساله و جوان ۲۷ ساله که به دلیل سرماخوردگی به مطب یک پزشک فاقد مجوز مراجعه کرده بودند بر اثر تزریق سرم فوت کردند. 

«علی موحدی‌راد» افزود: در پی شکایت معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طبابت پزشکی در مطبی فاقد مجوز، این مطب توسط اداره تعزیرات پلمب شده بود که این پزشک دوباره اقدام به فک‌پلمب می‌کند. 

وی ادامه داد: طی دستوری معاون دادستان به همراه قاضی ویژه و تیمی از پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان و آگاهی به محل رفتند و در بازرسی از مطب مشخص شد موارد بهداشتی رعایت نشده و مقادیری داروی غیرمجاز و سقط جنین نیز کشف شد. 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: این مطب غیرمجاز و فاقد مجوز پلمب شد و پزشک نیز که ۶۰ سال سن دارد هم‌اینک در بازداشت به سر می‌برد. 

وی همچنین از طرح شکایت ۲ خانواده در این رابطه خبر داد و افزود: یک پسر ۷ ساله و جوان ۲۷ ساله که به دلیل سرماخوردگی به این مطب مراجعه کرده بودند بر اثر تزریق سرم فوت کردند که این موضوع در حال بررسی است. 

وی تصریح کرد: این پزشک آمپول‌هایی که در مطب برای بیماری سرماخوردگی از طریق سرم به افراد تزریق می‌کرده، داروهای بیمارستانی بوده که برای جلوگیری از شوک و تنگی نفس بیمار، حتماً باید در بیمارستان تزریق شود. 


واژگونی یک دستگاه وانت حامل اتباع بیگانه

همچنین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در مسیر خاش - سراوان یک نفر کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شدند. 

«فریبرز راشدی» افزود: این حادثه در مسیر خاش - سراوان رخ داد که بلافاصله مجروحان این حادثه ‌توسط 4 دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام‌خمینی(ره) خاش منتقل شدند. 

وی ادامه داد: قاچاق سوخت و اتباع بیگانه از مهم‌ترین معضلات حوزه حمل‌و‌نقل سیستان و بلوچستان است که سالانه تعداد زیادی از افراد را به کام مرگ می‌کشاند.

این خبر را به اشتراک بگذارید