• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83583
+
-

ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کرمان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان گفت: چند سرمایه‌گذار خارجی در بخش انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده‌اند و همچنین شرکت‌های چینی، هلندی، ایتالیایی و آلمانی در استان مستقر شده‌اند.

ما در حال رایزنی با آن‌ها هستیم و امیدواریم بر اساس تفاهم‌نامه‌های صورت‌گرفته، سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان در سال‌ جاری به ۵ میلیارد دلار برسد. 

به گزارش ایسنا «محمدعلی دهقان» با اشاره به خط لوله سرخ (خط لوله گاز که از ایران به پاکستان و هندوستان می‌رفت) و کارشکنی‌ها برای اجرایی نشدن آن اظهار کرد: شرایط اقتصادی (قیمت ارز، تورم و...) برای همه یکسان تغییر کرده و مختص استان کرمان نبوده است که باعث فرار سرمایه‌گذاران از استان شده باشد. برخلاف این شائبه‌ها سرمایه‌گذاران زیادی در حال ورود به استان کرمان هستند. 

دهقان از مذاکره با سرمایه‌گذاران بزرگ و موفق کشور برای ورود به استان کرمان خبر داد و گفت: دامداران بزرگ کشور در حال انجام اقدامات اولیه برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان هستند، به‌طوری که پرورش ۲۰ هزار دام سبک در فاز اول و در فاز دوم پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در دستور کار دارند؛ همچنین چند سرمایه‌گذار برای پرورش ۳ هزار دام سنگین در استان در حال سرمایه‌گذاری است و این سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی هستند. 

وی ادامه داد: بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری استان مربوط به شرکت میدکو است که تاکنون ۵ هزار میلیارد دلار در استان کرمان سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه‌گذاران غیربومی کم‌کم استان کرمان را همانند استان خود خواهند دانست. 


شناسایی ۶۰۰ سرمایه‌گذار

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر آن که با همه وجود در حال تلاش برای جذب سرمایه‌گذار هستیم، گفت: حدود ۶۰۰ سرمایه‌گذار را شناسایی کرده‌ایم که در حال مذاکره با تک‌تک آن‌ها هستیم. اما برای جذب سرمایه‌گذار خارجی معتقدم کرمانی‌هایی که در خارج از کشور هستند باید به این مقوله ورود کنند و در استان خودشان (کرمان) سرمایه‌گذاری کنند. در این صورت سرمایه‌گذار خارجی نیز ترغیب به سرمایه‌گذاری در کرمان خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید