• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83603
+
-

بندرخمیر دادسرا ندارد

جامعه
بندرخمیر دادسرا ندارد

شهرستان ۵۶ هزار نفری بندرخمیر شعبه تعزیرات حکومتی، دادسرا و اداره ثبت اسناد و املاک ندارد و مردم این منطقه برای انجام فعالیت‌هایشان در این حوزه‌ها مجبور به طی مسافت طولانی با صرف وقت و هزینه زیاد به بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، هستند. 

فرماندار بندر خمیر با توجه به افزایش پرونده‌های تخلف در این شهرستان و ارجاع آن به مرکز استان، خواستار راه‌اندازی شعبه مستقل تعزیرات حکومتی در این منطقه شد. 

به گزارش ایرنا «میرهاشم خواستار» در نشست شورای اداری اظهار کرد: ایجاد شعبه تعزیرات حکومتی مستقل در شهرستان بندر خمیر، موجب رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن و سهولت در کار مردم و اصناف خواهد شد. 

وی یکی دیگر از مطالبات جدی مردم بندر خمیر را احیای مجدد دادسرا در این شهرستان عنوان کرد و گفت: در سال‌های ۸۴ تا ۹۴ به مدت ۱۰ سال دادسرا و دادستانی در خمیر فعالیت داشت اما بعد از آن دادسرا حذف شد و سیستم قضایی شهرستان به صورت دادگاه بخش اداره می‌شود. 

فرماندار بندر خمیر با اشاره به دشواری سفر برای مراجعه به دادسرا بیان کرد: مردم این شهرستان مجبور هستند در حوزه فعالیت‌های قضایی به شهرستان بندرلنگه مراجعه کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت بندرخمیر و پوشش پرونده‌های بخش‌هایی از شهرستان‌های همجوار توسط دادگاه عمومی این شهرستان و به تبع آن افزایش حجم پرونده‌ها، امروز مردم خمیر خواهان احیای دوباره دادسرا هستند. 

خواستار همچنین به نیاز مردم بندر خمیر به راه‌اندازی اداره ثبت اسناد واملاک اشاره کرد و گفت: برای دسترسی سریع مردم به خدمات ثبتی و رفع مشکل رفت‌وآمد متقاضیان، راه‌اندازی و استقرار این اداره برای کاهش هزینه‌های شهروندان و سرعت‌بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها ضروری است. 

وی افزود: بیشتر املاک مردم شهرستان بندرخمیر بدون اسناد ثبتی است، که استقرار اداره ثبت اسناد و املاک موجب کاهش هزینه‌های مردم و سرعت‌بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود. 

فرماندار بندر خمیر همچنین حضور نیروی انسانی ثابت و دائمی در پزشکی قانونی شهرستان را از دیگر مطالبات مردم در حوزه قضا عنوان کرد. 

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه در اواخر هفته گذشته به هرمزگان گفت: حضور و اقدامات ایشان در این قوه، نور امید را در دل مردم روشن کرده و امیدواریم منشأ خیر و برکت به ویژه در حوزه قضایی استان و شهرستان باشد. شهرستان بندرخمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید