54
سه شنبه 16 مهر 1398
شماره 7779
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بار خرابی تجهیزات درمانی بر دوش بیماران سرطانی

خرابی مکرر دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امامره اردبیل و کمبود این دستگاه‌ در تبریز موجب محدودیت‌‌ در خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی شده است
درمان
سرطان بیماری است که ناگهانی گریبان قربانیانش را می‌گیرد، آن هم در حالی که بیماران سرطانی برای درمان راه سختی در پیش دارند و یکی از مراحل درمان آن هم رادیوتراپی است.
اخبار ویژه
استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تشکیل شورای توسعه روستاها از سوی دهیاران با مشارکت نخبگان و ریش‌سفیدان روستایی تاکید کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اختصاص ۲۵۷ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل خبر داد و گفت: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های ملی خاص و استانی ویژه در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اتمام مطالعات باند دوم تونل محور اردبیل– آستارا از قرار گرفتن عملیات اجرایی این پروژه عمرانی در مرحله انتخاب پیمانکار خبر داد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت یک میلیون و ۱۳ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در 6 ماه اول سال جاری در استان خبر داد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی آذربایجان غربی با بیان این‌که هیچ کمبودی در تامین واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های استان وجود ندارد از توزیع 366 هزار واکسن در داروخانه‌های استان خبر داد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان این‌که ساختار سنی جمعیت در این استان به هم خورده است اظهار کرد: با تشدید مهاجرت و کاهش زاد و ولد با نوعی به‌هم‌ریختگی جمعیتی به‌ویژه در روستاها روبه‌رو هستیم.

کاهش صادرات فرش دستباف آذربایجان‌شرقی

فرش دستباف آذربایجان شرقی در 6 ماه اول امسال نتوانست جایگاه خود را در صادرات غیرنفتی حفظ کند
گزارش
فرش یکی از مهم‌ترین صنایع غیرنفتی است که در آذربایجان شرقی جایگاه خاصی دارد و نزدیک به نیم میلیون نفر در این حرفه در استان مشغول به کار هستند. اقتصاد برخی شهرهای استان مانند سردرود کاملا وابسته به فرش است و در هر خانه‌ای می‌توان
«چی‌چست» به کمک گردشگری دریاچه ارومیه آمد

«چی‌چست» به کمک گردشگری دریاچه ارومیه آمد

شهردار ارومیه: این مجموعه گردشگری و تفریحی در کنار دریاچه  با هدف تبدیل ارومیه به مقصد گردشگری داخلی و خارجی افتتاح شد
شهربازی چی‌چست ارومیه که با هدف ایجاد محلی برای تفریح و گردش شهروندان طی سال‌های اخیر با وعده‌های مسئولان معطل مانده بود، بالاخره افتتاح شد.
تدوین برنامه «حفاظت از سمندر» در آذربایجان‌غربی

تدوین برنامه «حفاظت از سمندر» در آذربایجان‌غربی

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان ‌غربی از تدوین برنامه ملی حفاظت از سمندر با همکاری دانشگاه کردستان در زیستگاه‌های این گونه در استان خبر داد.
مشکلات توانیابان آذربایجان‌شرقی برای کاریابی
معاون توسعه و سرمایه انسانی اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی اختصاص ۳ درصد سهمیه برای اشتغال توانیابان استان را بسیار ناکافی دانست.
احداث واحد سنگبری بزرگ‌مقیاس در آذربایجان غربی
رئیس سازمان صمت استان: مشکل خام‌فروشی مواد معدنی استان را با احداث واحدهای سنگبری بر طرف می‌کنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از احداث واحد سنگبری بزرگ‌مقیاس در استان با هدف جلوگیری از خام‌فروشی خبر داد.
PDF سه‌شنبه 16 مهر 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان این‌که آزادراه تبریز- سهند از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین پروژه‌های استان است، عنوان کرد: این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با انتشار فراخوان دریافت طرح و ایده فعالیت خود را شروع کرده است و بیش از 100 اجرای خیابانی را در نوروز 99 در منطقه مرزی ارس رقم خواهد زد.
معاون فنی‌ و عمرانی شهردار منطقه۴ تبریز از اجرای مراحل تکمیلی پروژه ساماندهی آخرین قطعه مهرانه‌رود خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ شرقی جلوگیری مالکان و تعدد وراث ملک مربوط به حمام خان را دلیل اصلی مرمت نشدن این بنای تاریخی در تبریز عنوان کرد.
آمار فروش بلیت در سینماهای انقلاب و قدس اردبیل طی سال‌های اخیر به شدت ریزش کرده است و به نظر می‌رسد هیچ مسئول و برنامه‌ریزی نمی‌خواهد برای این اوضاع ناخوش هنر هفتم در استان چاره‌جویی کند.