• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83602
+
-

کودکان بندرعباسی کتابخانه سیار هدیه گرفتند

۲ کتابخانه سیار روستایی شهرستان بندرعباس و بخش فین هم‌زمان با هفته ملی کودک (۱۳تا ۱۹مهر) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این مراسم گفت: این ۲ کتابخانه سیار روستایی از محل اعتبارات شهرستان بندرعباس خریده شده و از این پس به همراه ۲ مربی در خدمت کودکان فین و ۲۰ منطقه از روستاها و حاشیه‌های شهر بندرعباس قرار می‌گیرد. «ناهید سلیمانی‌احمدی» افزود: هم‌‌اکنون ۱۵ کتابخانه ثابت و ۲ کتابخانه پستی (بندرعباس و میناب) وجود دارد که با افزوده شدن ۲ کتابخانه سیار، تعداد کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به ۱۹ باب کتابخانه افزایش می‌یابد. 


پارک ویژه کودک و نوجوان 

سلیمانی‌احمدی گفت: کارکنان کتابخانه سیار با حضور در جمع کودکان روستاها علاوه بر امانت دادن کتاب به اجرای فعالیت‌هایی از جمله روخوانی کتاب، شعرخوانی، قصه‌‌گویی، کاردستی و اجرای بازی‌های بومی و محلی می‌پردازند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش مسئولان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی هرمزگان خواستار اختصاص ردیف بودجه در شورای برنامه‌ریزی استان برای ساخت پارک اختصاصی کودک و نوجوان در شهر بندرعباس شد. 

دبیر هفته ملی کودک هرمزگان، راه‌اندازی این پارک را یکی از نیازهای جدی کودکان و نوجوانان دانست و بیان کرد: تمام ارگان‌های فرهنگی و اجرایی باید به حوزه کودک و نوجوان توجه ویژه داشته باشند. 

سلیمانی‌احمدی ادامه داد: کانون از امکان و ظرفیت‌های مناسبی برای شکوفایی استعدادهای کودکان برخوردار است و ایجاد فضای علمی متناسب با ظرفیت‌های استان هرمزگان می‌تواند زمینه‌ساز رشد فکری و خلاقیت‌های بهتر در کودکان شود. 


کتابخانه سیار روستایی 

«احمد مرادی»، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، نیز راه‌اندازی کتابخانه سیار را حرکتی علمی و اثرگذار بر حوزه کودکان دانست که زمینه‌ساز پرورش استعدادها خواهد شد. 

وی افزود: ایجاد این کتابخانه‌ها یکی از راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و خانواده‌هاست و همه اشخاص حقوقی و حقیقی باید صادقانه و بی‌منت همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز با بیان این‌که راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی تأثیر مهمی بر افزایش سرانه مطالعه دارد، گفت: در حوزه تجهیزات کانون پرورش فکری کودکان کمتر استانی مثل هرمزگان وارد شده است. 

«صالح دریانورد» با اشاره به اثرگذاری و کارکردهای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در خانواده‌ها افزود: فقط ایجاد فضاهای فیزیکی مانند پارک کودک کافی نیست؛ این فضاها باید با نوآوری و خلاقیت طراحی شوند. 

هفته ملی کودک در هرمزگان با افتتاح ۲ کتابخانه سیار روستایی (بندرعباس و فین) در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه بود. 

ایجاد کارگاه‌های جواهرسازی، صنایع دستی، سفال و شاهنامه‌خوانی هانیه انوچ، عضو شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس، از برنامه‌های جانبی این مراسم بود. 

۱۳ تا ۱۹ مهرماه هفته ملی کودک است که امسال با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید