• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83595
+
-

جنوب کرمان 51 هزار سالمند دارد

جامعه
جنوب کرمان 51 هزار سالمند دارد

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۵۱ هزار سالمند در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان زندگی می‌کنند و به طور میانگین 7 درصد جمعیت این منطقه را سالمندان تشکیل می‌دهند. 

«اصغر مکارم» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می‌شوند، افزود: نیازهای سالمندان در 3 گروه شامل نیازهای بهداشتی‌درمانی، اجتماعی‌اقتصادی و نیازهای روانی است. 

وی گفت: نیازهای بهداشتی‌درمانی شامل مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، نیازهای اجتماعی‌اقتصادی مانند بیمه و حقوق بازنشستگی است که توجه نکردن به این موارد آرامش روحی، روانی و اجتماعی سالمند را مختل می‌کند. 

وی ادامه داد: نیازهای روانی، آخرین نیاز سالمندان است که باید مورد توجه قرار گیرد.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مراقبت از سالمندان تحت پوشش و افزایش سلامت جسمی، روحی و اجتماعی اهمیت بسزایی دارد. 

وی با بیان این‌که برنامه مراقبت از سالمندان بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام می‌شود، گفت: سالمندان در مراکز بهداشتی، درمانی و خانه‌های بهداشت 7 شهرستان جنوبی استان کرمان خدمات مکمل یاری دریافت می‌کنند؛ لذا سالمندان برای دریافت این خدمات با مراجعه به مراکز بهداشتی تست‌های چربی خون و قند را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. 

مکارم ادامه داد: ویزیت رایگان سالمندان سالانه یک بار در دستور کار مجموعه معاونت بهداشتی است و خدمات دندان‌پزشکی نیز در آینده نزدیک برای سالمندان به صورت رایگان انجام می‌شود. 

وی شایع‌ترین حادثه‌ دوره سالمندی را زمین خوردن به دلیل کهولت سن بشمرد و گفت: از طریق مراقبت می‌توان از ابتلای سالمندان به بسیاری بیماری‌ها و مرگ و میرها جلوگیری کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید