• سه شنبه 16 مهر 1398
  • الثُّلاثَاء 8 صفر 1441
  • 2019 Oct 08

لشکر بیکاران خلوت شد

با کاهش نرخ بیکاری درتابستان، تعداد بیکاران بعد از مدت‌ها به کمتر از 3میلیون نفر رسید
نرخ بیکاری کل کشور در تابستان امسال با کاهش 0.4درصدی نسبت به فصل بهار و 1.8درصدی نسبت به تابستان پارسال به 10.5درصد رسید. به این ترتیب دولت یک گام دیگر به تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری نزدیک شد.

«روزتهران» در کاخ گلستان

آیین نکوداشت روز تهران با حضور وزیر امورخارجه و شهردار تهران در کاخ گلستان شب گذشته برگزار شد.

تهران، هویت‌ملی ایران

اینجا تهران است؛ پرجمعیت‌ترین شهر ایران؛ جایی که به ایران کوچک شبیه شده و همه اقوام و مذاهب در آن زندگی می‌کنند؛ شهری که اکثر ایرانیان از حضور در آن خاطره دارند و میدان آزادی‌‌اش قوی‌ترین نماد بصری ایران در سراسر جهان است.

هر کودک یک فیلسوف کوچک

روز جهانی کودک بهانه خوبی است تا با اندیشیدن و بازنگری در رویه‌ها و رفتارهایی که در حوزه کودک می‌شود، بخش‌های مغفول مانده از زندگی کودکان را بازتعریف کرد.
روایت امیردریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش از توقیف کشتی انگلیسی توقف ناو آمریکایی 600کیلومتر دورتر از مرزهای ایران و تحولات خلیج فارس

تیغ دیپلماسی هستیم

از نیروی دریایی به‌عنوان یکی از بازوهای دیپلماسی ایران یاد می‌شود.

جای خالی ماهی‌‌ در سفره خانوار

افزایش سهم و جایگزینی گوشت سفید مرغ و ماهی با گوشت قرمز در حالی مورد تأکید کارشناسان تغذیه است که نه ‌تنها سرانه مصرف ماهی در ایران نصف سایر کشورهای دنیاست بلکه کاهش قدرت خرید مردم، سهم این آبزیان را از سفره مصرفی خانوارها کاهش داده‌است.

تن‌های تنها

آن موقعی که من بچه بودم زن‌ها از سن 16- 15سالگی ازدواج می‌کردن و به سی سالگی که می‌رسیدن، دست‌کم 5‌تا بچه داشتن اما امروز نسل ما سن ازدواجش بالا رفته و به تبع آن سن بچه‌دارشدن‌ هم خیلی بالاتر از گذشته‌ست.

بازی اینفلوئنسرها با گردشگری ایران

12اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی به ایران آمده‌اند تا جاذبه‌های گردشگری کشور را به 8کشور جهان منتقل و گردشگران را ترغیب به سفر به ایران کنند اما تحلیل محتوای صفحات آنها مشخص کرده است که هیچ‌تخصصی در تولید محتوای گردشگری ندارند.

سخنرانی زنده گاندی 70 سال پس از مرگ

سهمیه‌های دانشگاه شفاف شود