• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83599
+
-

افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان

کشاورزی
افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان با ۱۲ هکتار افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۲ هکتار رسید. 

 «غلام‌حیدر زورقی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: زعفران یکی از اقتصادی‌ترین محصولات کشاورزی در ایران محسوب می‌شود که نیاز کمی به آب دارد و همچنین در برابر خشکی مقاوم است. 

وی افزود: با توجه به سازگاری این محصول با اقلیم سیستان و بلوچستان با ترغیب کشاورزان امسال شاهد افزایش شایان توجهی در سطح زیر کشت این محصول در منطقه هستیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که کشت زعفران در این استان هر سال در مهر انجام می‌شود، گفت: پیاز زعفران مورد نیاز توسط این نهاد با مشارکت بهره‌برداران از استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.  زورقی افزود: سال گذشته از سطح ۲۲ هکتار مزارع زعفران سیستان و بلوچستان ۴۵ کیلوگرم سرگل این محصول تولید شد. 

وی گفت: شهرستان‌های خاش، میرجاوه، زاهدان، زهک، زابل، هامون، هیرمند و نیمروز عمده شهرستان‌های تولید‌کننده زعفران در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: وقوع خشکسالی‌های پی‌درپی و مساله کم‌آبی در استان ایجاب می‌کند کشت زعفران به دلیل سودآوری بیشتر جایگزین محصولات آب‌بر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید