یکی از الزامات شهر پیادهمدار یا انسانمحور که امروزه در همه دنیا درباره آن سخن میرود - و بهدنبال آن است که شهر را از انحصار اتومبیلها خارج کند - این است که از سازههای زیرزمینی استفاده کند.
تونلها در کلانشهرها معجزه میکنند، در وضعیتی که نیمی از جمعیت جهان هماکنون در شهرها زندگی میکنند و تخمین زده میشود طی 30سال آینده شهرها به ساخت فضاهای جدید نیاز دارند تا بتوانند 3میلیارد نفر دیگر را در خود بگنجانند.
گفتوگو با مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران درباره هزینهها، امنیت، تأثیرگذاری بر ترافیک و نحوه نگهداری تونلهای تهران
این روزها رفتوآمد از تونلهای شهری به بخشی از زندگی عادی روزانه شهروندان تهران تبدیل شده است اما بسیاری از ما به یاد داریم که در زمستان سال 88، زمانی که خبر افتتاح تونل توحید به گوش رسید، بسیاری از شهروندان تهرانی برای دیدن تونلی که در آن زمان بهعنوان بزرگترین تونل شناخته میشد، خود را به مراسم افتتاح رساندند.
دیماه 97، خبری منتشر شد که معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری پیشنویس لایحهای را به معاونت برنامهریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ارائه کرده که بر اساس آن، تردد از 5تونل شهری تهران شامل تونلهای نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبورومرور میشود.
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .