• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 8 دی 1400
کد مطلب : 149490
+
-

دریافت پیام موشکی ایران در آمریکا

رزمایش اخیر سپاه در خلیج‌فارس و شبیه‌سازی انهدام تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی، بیش از هر کشوری سیگنال‌های دریافت پیام آمریکا، متحد اصلی این رژیم از قدرت موشکی ایران را به همراه داشته است. ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بار دیگر با اذعان درخصوص دقت موشک‌های ایران گفت: ایرانی‌ها در عین الاسد، هر نقطه‌ای را که می‌خواستند، هدف قرار دادند. این فرمانده نظامی آمریکایی این مطلب را در گفت‌وگو با پایگاه خبری آمریکایی نیویورکر بیان کرده که همزمان با شروع دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش منتشر شده است.
پیش از این هم مک‌کنزی در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» گفته بود؛ موشک‌های ایران از توان اثبات‌ شده‌ای برای حمله دقیق به اهداف خود برخوردار هستند. او تصریح کرده بود: یک کاری که ایرانی‌ها طی 3 تا 5 سال گذشته انجام داده‌اند این است که پلتفرم بسیار قابلی از موشک‌های بالستیک ساختند.
مجله تایم به حمله موشکی ایران به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل بعد از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی اشاره کرده و نوشته بود؛ «ایران  در ژانویه۲۰۲۰ بیش از ۱۲موشک قیام ‌یک و فاتح ۳۱۳ از 3پایگاه در غرب ایران به سمت پایگاه‌هایی که میزبان صدها نیروی آمریکایی بود شلیک کرد.»
اخیرا روزنامه صهیونیستی جزوالم پست نیز در گزارشی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم17سپاه تلفیق قدرت ویرانگر موشک‌های سپاه همزمان با پهپادهای انتحاری این نیرو را مدنظر قرار داده بود. در بخش‌های قابل توجهی از گزارش این روزنامه آمده بود؛ «ایران راه جدیدی برای پرتاب پهپادها در قالب پرتاب چندگانه یا هجوم پهپادها ایجاد کرده است. هجوم هواپیماهای بدون سرنشین، فناوری جدیدی است که در آن از چندین پهپاد برای حمله به هدفی استفاده می‌شود که می‌تواند دفاع هوایی را تحت‌تأثیر قرار دهد.»
اشاره این روزنامه به تاکتیک موشکی اخیر سپاه در رزمایش سواحل خلیج‌فارس بود که همزمان با پرتاب 16موشک بالستیک به سمت یک هدف، انهدام تاسیسات اتمی دیمونای رژیم صهیونیستی را شبیه‌سازی کردند. شلیک به سمت هدف واحد از جهت‌های مختلف، مهم‌ترین بُعد این رزمایش بود. سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، حمله همه‌جانبه 360درجه به هدف و مانورپذیری موشک‌های بالستیک را از برجستگی‌های بخشی از رزمایش خوانده و گفته بود: «جهت دادن به موشک‌های بالستیک و اینکه از جهات مختلف حرکت کرده و قدرت مانور داشته باشند، پدیده و قابلیتی است که به همت متخصصان توانمند ایران اسلامی حاصل شده ‌است و کار دشمن را بسیار سخت می‌کند و با این اقدام صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما دیگر ارزشی ندارد؛ به‌دلیل اینکه دیگر نمی‌توانند درست پیش‌بینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و از چه نقطه‌ای می‌آیند.» 

15رزمایش برگزار شدند
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به برگزاری رزمایش‌های ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش و پیامبر اعظم۱۷ سپاه در جمع فرماندهان نیروهای مسلح گفت: به‌طور متوسط هر سال ۳۰رزمایش بزرگ از سوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) هدفگذاری و به سازمان‌ها ابلاغ می‌شود. در سال‌جاری ۲۵رزمایش بزرگ در قالب ارتش‌ها و چندین نیروی سپاه، پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۵رزمایش بزرگ از سوی ارتش و سپاه اجرا شده است که البته برخی از آنها رسانه‌ای نخواهد شد. سرلشکر غلامعلی رشید، با تقدیر از تلاش و مجاهدت فرماندهان ارتش و سپاه، عنوان کرد؛ هدف نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش‌های سالانه و بنا به موضوع در شرایط خاص، این است که دشمن بداند ما همواره آنها را رصد می‌کنیم و آماده هستیم و حتما هزینه‌ای بیش از دستاوردها بر آنها تحمیل خواهیم کرد و موفقیت کوچک و تاکتیکی آنها را با انتخاب زمان و مکان و همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه نشده ای به شکست راهبردی تبدیل خواهیم کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید