• شنبه 21 فروردین 1400
  • السَّبْت 27 شعبان 1442
  • 2021 Apr 10

جزئیات 9ماه مذاکره برای واکسن

در واردات واکسن عقب مانده‌ایم. این موضوعی است که در هفته‌های گذشته به ویژه از زمانی که روند ارسال محموله‌های واکسن مورد انتظار ایران مختل شد، مطرح می‌شود و نگرانی‌ها را برای ایمن شدن ایرانیان در برابر کووید-19 بالا برده است.
ساخت یک رام قطار مترو با 85درصد تولید داخلی برای نخستین‌بار در 18 ماه

قطار ایرانی مترو راه افتاد

23سال بعد از آغاز به کار متروی تهران، آیین رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران برگزار شد؛ رونمایی از یک رام قطار ملی که 85درصد آن تولید داخلی است؛ درحالی‌که ظرفیت داخلی برای ساخت قطارهای مترو، 30درصد بوده است.

4خواسته اصناف در محدودیت‌های کرونا

با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور، بار دیگر با تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بر این شده که فعالیت گروه‌های صنفی 2، 3 و 4 به‌مدت 10روز تعطیل شود و فقط گروه یک مجاز به فعالیت باشند.

شفاف‌سازی؛ فراتر از گفت‌وگو

در کشور ما موضوع شفاف‌سازی‌ اکنون از گفت‌وگو مهم‌تر است. زیرا ما در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که در طبقه‌بندی‌های سیستم‌های سیاسی، از بحران مشارکت عبور کرده‌ایم و به سطح جدیدی از بحران رسیده‌ایم.

مذاکرات امیدبخش

دیپلمات‌ها بعد از 4روز مذاکره فشرده به تهران برمی‌گردند. درحالی‌که همه طرف‌ها از سازنده‌بودن نشست وین سخن می‌گویند و امیدواری‌ها برای احیای برجام بیشتر شده است.

تهران نیمه تعطیل شد

پیک چهارم کرونا سرانجام تهران را برای چندمین بار به تعطیلی کشاند و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، فعالیت اصناف گروه دو تا چهار جدول گروه‌بندی مشاغل از امروز در تهران به ‌مدت دو‌هفته متوقف شد.

هجوم زودهنگام ریزگردها

ریزگردها امسال زودتر از سال‌های گذشته به آسمان ایران رسیدند. ریزگردها که هر سال از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد، برخی شهرهای نزدیک به کانون‌های گردوغبار را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند، سال98 زودتر از 18اردیبهشت ظاهر نشدند و در سال99 نیز از 26اردیبهشت به شهرهای کشور هجوم بردند.

چطور کلاب‌هاوس مختل شد؟