02
شنبه 21 فروردین 1400
شماره 8191
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مذاکرات امیدبخش

عراقچی: هنوز با اینکه امیدوار باشیم به روند مثبتی می‌رسیم فاصله داریم اگرچه ناامید نیستیم
دیپلماسی
دیپلمات‌ها بعد از 4روز مذاکره فشرده به تهران برمی‌گردند. درحالی‌که همه طرف‌ها از سازنده‌بودن نشست وین سخن می‌گویند و امیدواری‌ها برای احیای برجام بیشتر شده است.
ویژه
محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: اگر شورای نگهبان ایرادی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری وارد نکند و برای اجرا ابلاغ شود، از آنجایی که ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری اردیبهشت‌ماه است، می‌توان این قانون را برای انتخابات پیش‌رو اجرایی کرد.
در گام اول باید در مورد ابعاد فرماندهی شهید صیاد به‌ویژه در آزاد‌سازی‌غائله کردستان صحبت کرد، در 19‌ماه تا شروع جنگ به‌عنوان یک داوطلب به منطقه می‌رود آن هم در وضعیتی که ضد‌انقلاب و معاندان در حال ترور و به شهادت رساندن مردم عادی در کشور بودند، در آن زمان فرمانده قرارگاه عملیات مشترک ارتش و سپاه شد، که جایگاه ایشان از لحاظ نظامی در اندازه فرمانده لشکر بود.

افزایش نگرانی از رد صلاحیت نامزدهای شوراها

اخبار غیررسمی از ردصلاحیت چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر حکایت می‌کند
انتخابات
قرار است ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 28خردادماه پیش‌رو برگزار شود؛ اگرچه هنوز اخبار و حواشی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در 2جریان به یافتن گزینه‌ای که محل اجماع حداکثری باشد، محدود و محصور شده است، اما زیر سایه سنگین این رقابت مهم و تعیین‌کننده خبرهای انتخابات شوراهای شهر چنانکه باید و شاید دیده نمی‌شود.

ادامه تقابل بهارستان با پاستور

مجلس یکشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری موضوع شکایت از حسن روحانی را به رأی نمایندگان می‌گذارد
شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهوری این هفته در دستور کار مجلس است؛ شکایتی که بسیاری سرآغاز آن را نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس از سوی دولت و توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانستند.
چگونگی بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها
روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر 57روز به طول می‌انجامد.