• یکشنبه 12 بهمن 1399
  • الأحَد 17 جمادی الثانی 1442
  • 2021 Jan 31

انقلاب اسلامی و مطالبات مردم

همشهری به بهانه 42سالگی انقلاب در گفت‌وگو با صاحب‌نظران چگونگی توجه به مطالبات مردم را بررسی می‌کند
در آستانه چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی57 هستیم؛ انقلابی که بر پایه خواسته مردم بنا نهاده شد و با اراده مردم به ثمر رسید و زمینه‌ساز استقرار نظام جمهوری اسلامی شد.

طبقه به طبقه با مصائب آپارتمان‌نشینی

از دهه40 که روند مدرن‌سازی ایران شتاب گرفت، شمار زیادی از ساکنان روستاها در سودای کار، رفاه و تحصیل به شهرها آمدند و به‌دلیل کمبود و گرانی زمین، ساکن آپارتمان‌هایی در طبقات مختلف شدند. ر

انقلاب اسلامی و راه پر زحمت اجرای قانون اساسی

۱۲بهمن‌ماه سالروز ورود پرشکوه حضرت امام خمینی به میهن اسلامی پس از ۱۵سال تبعید، گرامی باد. پرشکوه‌ترین استقبال تاریخ همواره ۱۲بهمن را در انظار عمومی جهانیان زنده نگه داشته است.

مسئله آپارتمان‌نشینی، صدای همسایه و زباله‌ها نیست

یکی از مسائل مطرح امروز فرهنگ آپارتمان‌نشینی است و اینکه چرا آموزش این موضوع دغدغه کسی نیست.

بهبود نسبی فضای کسب‌وکار در پاییز کرونایی

به گزارش همشهری، بررسی‌های مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نشان می‌دهد شاخص ملی محیط کسب‌وکار ایران در فصل پاییز به 5.93 نمره بدترین ارزیابی 10 است رسیده که نسبت به فصل تابستان1399 با میانگین 6.05 حدود 1.98درصد مساعدتر است.

تحول بودجه‌شهر با شفافیت و عدالت

صحبت‌های زیادی درباره نخستین برنامه دخل و خرج اداره شهر تهران در قرن 14 مطرح می‌شود؛ اما آنطور که پیداست ارقام بودجه براساس نیازها و ضرورت‌های شهر و کیفیت و بهبود زندگی شهروندان تدوین شده است.
با روند افزایشی مبتلایان در برخی استان‌ها

آبی کرونا رنگ باخت

موج جدیدی از کرونا در آستانه بروز است و این‌بار قرنطینه را از شهرها به روستاها کشانده است. آخرین رنگ‌بندی شهرها با وضعیت ۱۸ شهرستان نارنجی، ۱۲4شهرستان زرد و ۳۰6 شهرستان آبی اعلام شده اما با وجود این آمار شهرستان ابرکوه یزد هم‌اکنون وضعیت خوبی ندارد و محدودیت‌های مناطق قرمز در این منطقه در حال اجرا‌شدن است.