• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 12 بهمن 1399
کد مطلب : 123362
+
-

انقلاب اسلامی و مطالبات مردم

همشهری به بهانه 42سالگی انقلاب در گفت‌وگو با صاحب‌نظران چگونگی توجه به مطالبات مردم را بررسی می‌کند

در آستانه چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی57 هستیم؛ انقلابی که بر پایه خواسته مردم بنا نهاده شد و با اراده مردم به ثمر رسید و زمینه‌ساز استقرار نظام جمهوری اسلامی شد.
انقلاب57 هم خاستگاهش مردمی بود و هم شعارهایش مطالبات مردم را نشانه گرفته بود. از این‌رو پرداختن به جایگاه و حق مردم در سالگرد انقلاب امری مهم و غیرقابل اغماض است.
در این وادی با جمعی از صاحب‌نظران سیاسی به گفت‌وگو نشستیم و از آنها پرسیدیم که در دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی نقش و اثرگذاری مردم را چگونه می‌بینند، کاستی‌ها و نقاط قوت رابطه دولت و ملت در نظام جمهوری اسلامی کجاست، اعتماد عمومی مردم به مسئولان را چگونه می‌بینند و به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم چه اهمیتی دارد و چه سازوکاری را می‌طلبد، انقلاب‌های مردمی چگونه قوام می‌یابند و بارور می‌شوند و نقش مردم و جایگاهشان در نظام‌های سیاسی برآمده از انقلاب‌های مردمی چه باید باشد. محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه مجلس، احمد مازنی، نماینده ادوار مجلس، پروانه مافی، نماینده ادوار مجلس و مجتبی توانگر نماینده تهران چهره‌هایی هستند که با آنها حول ضرورت شنیدن صدای مردم و پاسخگویی مسئولان به مردم به بحث نشستیم. هر 4‌نفر ورای تعلق سیاسی و تفاوت‌های فکری و حزبی‌شان بر اهمیت شنیدن مطالبات مردمی و پاسخگویی بموقع به آنها تأکید کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید