20
یکشنبه 12 بهمن 1399
شماره 8149
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مهارت/ رفتارهای بچگانه، سنگ بنای بلوغ

اجازه بدهید کودک وسیله دوست داشتنی‌اش رابغل بگیرد. در آغوش گرفتن وسایل دوست داشتنی را حتی به چشم یک «برنامه روزانه» ببینید. ‌
ویژه
واژه‌ای در برنامه‌ریزی شهری وجود دارد به نام اماکن یا فضاهای بی‌دفاع شهری. این اماکن و فضاها به‌طور طبیعی مستعد هرگونه جرم و اتفاقات و معضلات شهری و اجتماعی هستند.
عکس‌های ماندگار بهمن ۵۷ همزمان با آغاز دهه فجر در گالری پردیس ملت به نمایش گذاشته می‌شود.
یکی از میدان‌های محوری تهران برای تجمع تظاهرات‌کنندگان میدان24اسفند انقلاب اسلامی بود که در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب نقشی برجسته داشت.
طرح روز
پراگ: شخصی که در بازی کانتر استرایک بازی رایانه‌ای آنلاین در سبک تیراندازی با دوربین اول‌شخص یک چاقوی نظامی به ارزش 1400دلار را از بازیکن دیگری خریده و پول آن‌را پرداخت نکرده بود، به حکم قاضی کشور چک، به 8سال زندان محکوم شد.
آمستردام: دادگاهی در هلند شرکت نفت شل را به پرداخت غرامت در پرونده 4کشاورز نیجریه‌ای محکوم کرد. این کشاورزان غول نفتی جهان را به ایجاد آلودگی‌های گسترده نفتی متهم کرده بودند.

عکس روز

هوا دلپذیر شد - تهران
2میلیون یورو کمک به یک روستا

2میلیون یورو کمک به یک روستا

پاریس: یک مرد اتریشی که در زمان جنگ جهانی دوم با خانواده‌اش از دست نازی‌ها به روستایی در فرانسه فرار کرده بود، 2میلیون یورو را به این روستای موسوم به شامبون‌سولینیون اهدا کرد.
کودک4ساله کاشف ردپای دایناسور
کودک4ساله کاشف ردپای دایناسور
ساوت‌ولز: دختربچه 4ساله‌ای در ساحل استرالیا ردپای یک دایناسور را کشف کرد. این دختربچه که لیلی نام دارد، پنجه دایناسور را تشخیص و به پدرش خبر داد.

دکه/ سه ‌نقطه نوزدهم

نوزدهمین شماره ماهنامه سه‌نقطه مکتوب طنز + جد فارسی منتشر شد. این شماره «سه‌نقطه» پرونده‌ای دارد با موضوع بسط و بررسی اصول، مبانی و محتویات «آیین کتاب‌نخوانی».
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مصوبه مجلس درباره لزوم احداث قطارهای شهری در 5شهر بزرگ کشور، اقدامی در جهت تقلیل مشکل ترافیک و آلودگی شهرهای بزرگ و حفظ محیط‌زیست است.
کتاب «سیاست خارجی آلمان و ایران دوره رضاشاه» نوشته رشید آرمین خطیب شهیدی با ترجمه شهلا طهماسبی به روابط سیاسی، نفوذ اقتصادی و بانک ملی ایران می‌پردازد.
جمشید نجفی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی کشورمان که قطعه ملی میهنی «خلبانان» ازجمله آثار مشهور اوست بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.