04
شنبه 29 شهریور 1399
شماره 8041
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طرح 2فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن که 2فوریت آن در جلسه 19شهریور مجلس به تصویب رسیده بود، هفته جاری به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد، با این حال این طرح مخالفان جدی دارد که معتقدند تصویب این طرح می‌تواند به افزایش پایه پولی و در نهایت تورم منجر شود؛ حتی یک جمع 21نفره با امضای نامه‌ای خواستار لغو 2فوریت این طرح در مجلس شدند.
بورس
با رشد 148هزار واحدی شاخص کل بورس تهران در مبادلات هفته قبل امیدواری‌ها به تداوم روند صعودی قبلی افزایش یافته است. با این حال فشار فروش از سوی سهامداران حقیقی در هفته قبل، تردید‌هایی را در تداوم روند صعودی ایجاد کرده است.

اصلاح زنجیره تولید به جای قیمت‌گذاری دستوری

مهار قیمت کره و تخم مرغ در دستور کار قرار گرفت
بازار
در 2هفته گذشته، در کنار سقف‌شکنی‌های پی‌درپی قیمت دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر ارز، سکه، مسکن و خودرو، تخم‌مرغ و کره نیز به‌عنوان کالاهای مصرفی پا به دور رشد قیمت گذاشتند و تا صددرصد گران‌تر شدند. در این شرایط، بازهم متولیان بازرگانی داخلی ساده‌ترین و البته تنها راه معمول در کشور را انتخاب کردند و عاقبت با دستور کارگروه ستاد تنظیم بازار، خط و مرز مشخصی برای قیمت این کالاها تعیین شد. قیمت هر شانه تخم‌مرغ باید از حوالی 40هزار تومان به 26هزار تومان برگردد و قیمت هر کیلوگرم کره داخلی نیز باید نهایتا 80هزار تومان باشد.