22_23
سه شنبه 18 آذر 1399
شماره 8105
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اکباتان نشین‌ها

واحد‎‌‎های ساخته شده در شهرک بزرگ غرب تهران به برندگان قرعه‎‌‎کشی واگذار شد
همشهری
در سال 63 قرعه‎‌‎کشی‎‌‎های ادواری برای واگذاری انواع خودرو صفرکیلومتر، کاملا عادی شده بود و به تناوب اجرا می‎‌‎شد.
ویژه
ادب، احتیاط و تواضع را به‎‌‎قدری رعایت می‎‌‎کرد که وقتی از امام خمینی ره درباره عدالت او سؤال کرده بودند، ایشان پاسخ داده بود: «درخصوص عصمت آقای خوانساری از من بپرسید چراکه عدالت وی محرز است».
اقتصاد
با هویدا شدن نشانه‎‌‎های تداوم جنگ در جبهه‎‌‎ها، هر دو کشور با تدارک راهبردهایی به‎‌‎دنبال شکست بن‎‌‎بست موجود در صحنه نبرد بودند؛ ایران قصد داشت با طراحی یک عملیات بزرگ موفق به جنگ پایان دهد و زمینه‎‌‎ را برای سقوط حزب بعث و صدام مهیا کند و در طرف مقابل عراق با دریافت کمک‎‌‎های روزافزون از قدرت‎‌‎های بزرگ شرق و غرب، درصدد فشار آوردن به ایران به‎‌‎ویژه در حوزه اقتصادی بود تا از شرایط بغرنج کنونی رهایی یابد.

تورم ناپلئونی

دخل و خرج خانوار شهری در سال 1363
نرخ
تورم در سال1363با 4.4درصد کاهش نسبت به سال قبل به 10.4درصد رسید و در آستانه یک رقمی‎‌‎شدن قرار گرفت. این درحالی بود که درآمدهای نفتی نسبت به سال قبل حدود 20درصد کاهش داشت و به حدود 16.5میلیارد دلار می‌رسید.
اصل فراموش شده

اصل فراموش شده

از مجموعه طرح‎های حسین خسروجردی در 1363 که با عنوان «اصل فراموش شده» در هفته جنگ سال1364، توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.
اسرا را فراموش نکنید
اسرا را فراموش نکنید
درخواست ایران از سازمان ملل در زمینه بررسی وضعیت اسرای جنگی
روزنامه نیویورک تایمز در روز سوم مارس 198512اسفند 1363 مطلبی را به گزارش‎‌‎های پیرامون جنگ ایران و عراق اختصاص داد و تیتر زد: «نبرد در پشت خطوط جبهه ایران و عراق».
PDF صفحه دوم قرن
کوتاه صفحه دوم قرن
هیچ‎‌‎کدام از آن 19‎‌‎نفری که حدود ساعت 9صبح روز اول شهریور 1363راهشان به میدان راه‌آهن‎‌‎تهران افتاد فکر نمی‎‌‎کردند این میدان آخرین جایی باشد که خواهند دید؛ نه آن‎‌‎ها و نه آن‎‌‎هایی که آن روز در میدان راه‌آهن بودند و زنده ماندند، نمی‎‌‎دانستند میدان 46ساله راه‌آهن با بمبی چند کیلویی آن‎‌‎ها را در خود فرو می‎‌‎برد.