04
سه شنبه 18 آذر 1399
شماره 8105
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ردیابی محرک‌های رونق و رکود مسکن در تهران

تفاوت در جنس تقاضا و محرک‌های بازار مسکن تهران باعث شده اختلاف کمترین و بیشترین میانگین رشد قیمت در مناطق 22 گانه تهران به 50 درصد برسد
مسکن
سهم عمده تقاضای بازار مسکن در ایران و به‌خص0وص تهران سرمایه‌گذاری است و در این میان دیدگاه سرمایه‌گذار، مبلغ سرمایه و نوع سرمایه‌گذاری عوامل مؤثری هستند که شتاب رشد قیمت و شدت رونق و رکود بازار در مناطق مختلف را خلق می‌کنند.
اثر تورم و حذف احتمالی دلار 4200تومانی بر بازار ارز

اثر تورم و حذف احتمالی دلار 4200تومانی بر بازار ارز

اعطای تخفیف 10هزار میلیارد تومانی از مسیر توزیع دلار 4200تومانی برای بازار ارز عدد کوچکی نیست و حذف آن موجب کاهش فشار بر بازار می‌شود
تصمیمات و سیاستگذاری‌های دولت همواره بر روند بازارها تأثیرگذار است و قیمت‌ها در بازارهای ارز، طلا، سکه، مسکن و سرمایه تحت‌تأثیر این تصمیمات دچار تغییرات گاه شدید می‌شود.
کرونا و تحریم‌ها؛ جرأت یا حقیقت؟
کرونا و تحریم‌ها؛ جرأت یا حقیقت؟
برای ثبت در حافظه تاریخ! این تلخ‌ترین و شاید عریان‌ترین حقیقتی است که رئیس‌کل بانک مرکزی از معمای تحریم و سلامت سخن می‌گوید و به واکنش‌ها درباره اینکه چرا ایران اقدام به پیش‌خرید یا خرید واکسن کرونا نمی‌کند، پاسخ صریح و توأم با جرأت زیاد می‌دهد؛ چرا که ممکن است این فاش‌گویی البته به زیان او بدل شود و حقیقتی که بر ملا می‌کند، به مذاق معماران و مدافعان تحریم‌ها خوش نیاید.
بورس
آمار‌ها نشان می‌دهد با افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در سطح جهان تحت‌تأثیر بهبود چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان و بهبود عملکرد صنعت بانکداری با اعمال سیاست‌های اصلاحی از سوی بانک مرکزی حجم سرمایه‌گذاری در سهام این 2گروه در بورس افزایش یافته و این 2صنعت به موتور محرک بازار سهام تبدیل شده‌اند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
برق کم‌مصرف‌ها که رایگان شد، دولت گاز کم‌مصرف‌ها را هم با تخفیف حساب می‌کند و به‌نظر می‌رسد به‌عنوان گزینه بعدی نوبت به آب برسد تا آنها که براساس الگوی تعریف شده دولت کمتر مصرف می‌کنند، پول کمتری هم بپردازند.