24
سه شنبه 17 فروردین 1400
شماره 8188
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نگاه‌های خسته، صورت های سرخ از سیلی سرد زمستان و آفتاب تموز تابستان، کودکانی با رویاهای گمشده و کودکی‌های تبعید شده در چهارراه‌های کار، قصه تکراری بچه‌هایی که سهم اندکی از فراغت زندگی نصیب شان شده، عضو هیچ باندی نیستند و بیشترشان به‌دلیل فقر اقتصادی خانواده و از سر اجبار برای کسب قوت لایموت راهی خیابان‌ها می‌شوند.
برنامه‌های تلویزیونی و کارتون‌های کودکی نسل ما با نسل‌های بعد از ما تفاوت‌های فرمی و محتوایی زیادی دارد. جای شخصیت‌های انسانی یا حیوانات انسان باورانه‌ با خصایل سیاه و سفید و خاکستری محبت، حسادت، تنهایی، افسردگی، مقاومت، امیدواری، شجاعت یا حماقت را آدم‌های فضایی و موجودات محیرالعقولی گرفته‌اند که پیشرفت‌های تکنولوژیک، خوراک هر روزشان است و تنها با فشار دکمه‌ای به جنگ با هم می‌شتابند.
نوشته است: «همسرم تقریبا 7سال پیش درگذشت و برخورد من در این سال‌ها با این فقدان خوب بوده. اما دیشب شام مفصلی با میگو و سس لینگوین و نوشیدنی درست کردم و وسط غذا خوردن، اشک‌هایم جاری شد؛ دوست داشتم با هم این شام را بخوریم چون او عاشق خوراک میگو بود».
یکی از نماد‌های جوامع عقب ‌نگه داشته شده زن‌ستیزی و جنس دوم دانستن این بخش از جامعه است. در چنین کشور‌هایی برخی مردان پشت هر مشکلی دنبال جای پای یک زن می‌گردند تا او را مقصر و گناهکار جلوه دهند.

اول آخر

خلوت گزیده در ازدحام/ عکس:همشهری- منا عادل
زندگی پدیا/ ماسک، مد، مبارزه

زندگی پدیا/ ماسک، مد، مبارزه

امروز دقیقاً 469روز است که زندگی برای برایان تراورس ساکت‌تر شده است. او یک ناشنوای آمریکایی ساکن فلوریداست که تا پیش از شیوع کرونا و ظاهر شدن یک ماسک روی صورت مردم به وسیله لب‌خوانی می‌توانست با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کند و سکوت طاقت‌فرسای اطرافش را بشکند، اما حذف این زیرنویس از فیلم زندگی او به وسیله ماسک، تهدیدی بود که برایان توانست از آن یک فرصت بسازد.
دغدغه/ بر خاک نشستگان
دیروز بود یا پریروز، دم غروب مه آمده بود پایین. چند چلچله بی‌خیال تاریکی، در امتداد دیوار قبرستان سرخوشانه پی هم پر می‌زدند و می‌خواندند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده که فروش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از ۲۲ فروردین آغاز می‌شود
سلام بر سال جدید؛ سلام بر سال‎های جدید؛ سال‎هایی که تا 100سال با 1400شروع می‎شوند. اشکال ندارد اگر هنوز عادت نکردید و می‎نویسید مورخ 1399، وقت زیاد داریم تا عادت کنیم به تاریخ‎هایی که با یک و چهار شروع می‎شوند. به اندازه 100سال فرصت هست.