06
سه شنبه 17 فروردین 1400
شماره 8188
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
عکس‌نوشت
پس از گذشت چند روز از تعطیلات نوروز1400، زباله‌های به جا مانده از گردشگران در سواحل استان‌های شمالی و طبیعت کشور تصاویر تاسف‌باری را رقم زده است.

جویندگان نفت شمال

گزارش میدانی همشهری از نخستین عملیات حفاری نفت و گاز در شمال کشور که از دوروز گذشته آغاز شده است
گزارش
زمانی که سال1330 نخستین عملیات اکتشافی نفت و گاز در دشت گرگان آغاز و پرونده‌اش با شکست مواجه شد، کسی فکرش را نمی‌کرد 79سال بعد، دستگاه حفار خوشنام و خوش‌اقبال دیگری درست در محدوده مطالعه‌شده با اطمینان بیشتر دست به حفر چاه اکتشافی بزند.
جنایت سریالی مین‌های خاموش

جنایت سریالی مین‌های خاموش

پس از پایان جنگ تحمیلی، مین‌زدایی و پاکسازی مناطق آلوده در شهرهای مرزی آغاز شد. با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته اما هنوز هم مین‌های خاموش قربانی می‌گیرند
با گذشت بیش از 3‌ دهه از پایان جنگ تحمیلی و با وجود تأیید مسئولان مبنی بر پاکسازی ۹۹درصد از مناطق آلوده به مین، اما مهمات و مین‌های عمل‌نکرده همچنان در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان‌غربی و کردستان قربانی می‌گیرد.
5 استان رکورددار اهدای خون در نوروز1400
اهدای خون در نوروز1400نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته رشد 41درصدی داشت و ایلام، لرستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌رضوی و گیلان رکورددار بیشترین میزان اهدای خون در ایام نوروز شدند.
خبر روز
مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد کوچ زودهنگام عشایر در فروردین را ممنوع و تاریخ آغاز کوچ‌رویی،۱۰اردیبهشت اعلام کرد.

پیشرفت 51درصدی راه‌آهن چابهار-سرخس

حمل و نقل
پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان -سرخس یکی از طرح‌های مهم ملی در حال اجرا در سیستان‌وبلوچستان است که با پیشرفت 50درصدی روز گذشته دوشنبه 16فروردین میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.