23
سه شنبه 17 فروردین 1400
شماره 8188
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تغییرات آب‌وهوایی دهه‌هاست که تولید موادغذایی در جهان را با چالش روبه‌رو کرده است. بالارفتن دمای هوا، کمبود آب برای آبیاری و الگوهای آب‌وهوایی غیرقابل پیش‌بینی در 60سال اخیر، بخش کشاورزی را در کشورهای مختلف از نفس انداخته است.
همزمان با اوج‌گیری بحران سیاسی در سرزمین‌های اشغالی بر سر تشکیل دولت، بنیامین نتانیاهو نیز در نخستین جلسه دادگاهش حاضر شد. او متهم به سوءاستفاده از قدرت و فساد مالی است.
گزارش2
فضای سیاسی ترکیه ظرف 48ساعت گذشته بار دیگر به میدان تنش دولت اسلامگرا با بخشی از نظامیان و جریانات سیاسی مخالف اردوغان تبدیل شده است. ماجرا از آنجا شروع شد که 103افسر بازنشسته نیروی دریایی با انتشار پیامی تهدیدآمیز، به‌تندی از برنامه دولت اردوغان برای تاسیس یک کانال دریایی جدید در شهر استانبول انتقاد کردند.

تقلا برای صلح

دولت افغانستان، با پیشنهادی 3مرحله‌ای برای توافق با طالبان به نشست صلح ترکیه می‌رود
گزارش 1
دولت افغانستان، به‌شدت امیدوار است در مذاکرات صلح با طالبان در ترکیه، با این گروه به توافق برسد و اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور نقشه‌راهی 3مرحله‌ای تهیه کرده و می‌خواهد آن را ارائه دهد.
PDF جهان
کوتاه جهان
جروزالم‌پست نوشته که مقام‌های اسرائیلی از مواضع روزهای اخیر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه پی‌بی‌اس در مورد بازگشت بدون پیش‌شرط آمریکا به برجام، عصبانی هستند. سخنان مالی برخلاف مواضع گذشته دولت آمریکا بوده که خواستار مذاکره بر سر یک توافق جدید با ایران بوده‌اند.