• سه شنبه 17 فروردین 1400
  • الثُّلاثَاء 23 شعبان 1442
  • 2021 Apr 06

ریشه‌های سکته بورس

عواملی چون مذاکره بر سر برجام، انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال کاهش قیمت دلار به تغییر استراتژی سرمایه‌گذاران و سکته در معاملات بورس منجر شده است
شاخص کل بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون 45هزار واحد کاهش یافته و ارزش معاملات به پایین‌ترین حد خود در یک‌سال و نیم گذشته رسیده است. بررسی ریشه‌های این نزول نشان می‌دهد سهامداران در انتظار تعیین‌تکلیف عوامل سیاسی ازجمله توافق دوباره برسر برجام و انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و این موضوع باعث شده سهامداران سیاست صبر و انتظار را در پیش بگیرند که این امر به کاهش شدید و سکته در معاملات بازار سهام منجر شده است.

جویندگان نفت شمال

زمانی که سال1330 نخستین عملیات اکتشافی نفت و گاز در دشت گرگان آغاز و پرونده‌اش با شکست مواجه شد، کسی فکرش را نمی‌کرد 79سال بعد، دستگاه حفار خوشنام و خوش‌اقبال دیگری درست در محدوده مطالعه‌شده با اطمینان بیشتر دست به حفر چاه اکتشافی بزند.

این‌بار به کارشناسان اعتماد کنید

بیش از 14‌ماه است که کشور درگیر همه‌گیری کووید-19 است و بر اساس آمارهای رسمی، مرگ فاجعه‌بار نزدیک به 63هزار و 400نفر و فروپاشی وضعیت اقتصادی و معیشتی بخش عظیمی از جمعیت 84میلیونی کشور را به‌دنبال داشته است.

چرا نشست وین امیدآفرین است؟

جمعه گذشته نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 1+4برگزار و براساس آن قرار شد امروز سه‌شنبه در وین مذاکرات حضوری باهدف انجام تلاش‌هایی برای احیای توافق هسته‌ای انجام شود؛ نشستی که ممکن است با توجه به تغییر برخی معادلات در حوزه برجام، افق روشن‌تری را در برابر خود داشته باشد.

اعداد تعمیری

محصول تورم فقط کاهش کیفیت زندگی دهک‌های کم‌درآمد جامعه نیست.

کلاب‌هاوس ایرانی چطور نوشته شد؟

کلاب‌هاوس که از یک‌سال پیش راه‌اندازی شد، در ماه‌های اول انتشار توانسته بود فقط 1500کاربر را جذب کند. با این حال، پس از آنکه «ایلان‌ماسک» یک اتاق گفت‌وگو راه‌اندازی کرد، این اپلیکیشن به سرعت رشد کرد و در میان کاربران رواج یافت و به‌عبارتی «ترند» شد.

نوبت پاکبان‌ها

واکسیناسیون کارگران پسماند پزشکی شهرداری تهران شروع شده است.

رقبای بی‌برنامه