05
سه شنبه 17 فروردین 1400
شماره 8188
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فروش 13هزارو 600میلیارد تومان سهام عدالت

سهام عدالت
وزارت اقتصاد گزارش داده است از زمان اجرای طرح آزاد‌سازی‌ سهام عدالت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر معادل ۸ میلیارد برگه از این نوع سهام را به ارزش ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان، به‌دلیل مشکلات معیشتی فروخته‌اند. به باور کارشناسان این موضوع در طول سال گذشته فشار قابل توجهی به بازار سرمایه وارد کرد.
ویژه
نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران نشان می‌دهد که قیمت تخم مرغ در این مراکز خرید بین 20تا 50درصد از قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر پایین‌تر است.
همشهری با نگاهی به آینده کوتاه مدت بررسی می‌کند

ریشه‌های سکته بورس

عواملی چون مذاکره بر سر برجام، انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال کاهش قیمت دلار به تغییر استراتژی سرمایه‌گذاران و سکته در معاملات بورس منجر شده است
بورس
شاخص کل بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون 45هزار واحد کاهش یافته و ارزش معاملات به پایین‌ترین حد خود در یک‌سال و نیم گذشته رسیده است. بررسی ریشه‌های این نزول نشان می‌دهد سهامداران در انتظار تعیین‌تکلیف عوامل سیاسی ازجمله توافق دوباره برسر برجام و انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و این موضوع باعث شده سهامداران سیاست صبر و انتظار را در پیش بگیرند که این امر به کاهش شدید و سکته در معاملات بازار سهام منجر شده است.
شرط‌های تعادل بازار مرغ تا پایان هفته

شرط‌های تعادل بازار مرغ تا پایان هفته

مصرف‌کنندگان ایرانی در حالی امسال به استقبال نوروز رفتند که کمبود و افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی و کالاهای اساسی، فشار مضاعفی را بر سفره آنها وارد کرده بود.
رقابت شانه‌به‌شانه قیمت شامپوهای ایرانی و خارجی
گرانی محصولات بهداشتی در یک‌سال گذشته باعث شده قیمت بعضی از محصولات تولید داخل به قیمت انواع خارجی و وارداتی نزدیک شود و بسیاری از مردم که مشتری برندهای خاصی از محصولات ایرانی بودند به ناچار انتخاب‌های همیشگی خود را کنار گذاشتند و به محصولاتی با قیمت مناسب‌تر روی آوردند.
تره‌ بار
روند گرانی میوه‌های پاییزه و زمستانه به بهار 1400هم کشیده شده است. غیر از موز که بعد از 3ماه التهاب، از قله 70هزار تومانی پایین آمد و قیمتش به نصف رسید، دیگر میوه‌ها یا گران‌تر شده‌اند یا در بهترین شرایط قیمت‌شان تغییر نکرده است.