• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34648
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   قابل توجه مسئولان در وزارت بهداشت
سلام. هفته گذشته گزارشی در صفحه حوادث روزنامه از حمله کفتار به چوپان بخت برگشته روستای قلمویی در حوالی شهرستان سیریک استان هرمزگان منتشر کرده بودید. ضمن اینکه تا سرحد مرگ رفتن چوپان دردناک بود، اما تأسف‌بار‌تر این بود که نوشته بودید جایی که 14روستا و جمعیتی بالغ بر 5هزار نفر دارد، فاقد شبکه بهداشت و درمان است! به‌گونه‌ای که همین عدم‌دسترسی سریع به مراکز درمانی، باعث شده تا افراد محلی بسیاری که نیاز به کمک فوری پزشکی داشته‌اند جانشان را از دست بدهند! آیا مسئولان در وزارت بهداشت نباید پاسخگوی اینگونه بی‌توجهی‌ها به هموطنان ساکن در این روستاها باشند؟ به‌نظرم رسالت روزنامه‌نگاری حکم می‌کند در کنار اخبار حوادث، به اینگونه بی‌توجهی‌ها هم بپردازید، تا بلکه مسئولان ذیربط پاسخگو باشند.
 

محمد‌زاده از تهران


  استفاده از جوانان نخبه
سلام. وقت بخیر. با توجه به تأکید رهبر انقلاب در دیدار با جوانان نخبه درخصوص «لزوم تعامل دوجانبه میان نخبگان و نظام مدیریت کشور» امیدواریم مسئولان در قوای سه گانه به‌صورت جدی موضوع تعامل با نخبگان را با به‌کارگیری آنان در حوزه‌های تخصصی خود مدنظر قرار دهند. مسئولان مطمئن باشند در صورت بها دادن به آنان، همه نخبگان جوان حاضرند ظرفیت‌های علمی و فکری خود را در اختیار اعتلا و پیشرفت کشور قرار دهند.
 
2436...0912


  بازگرداندن منزلت علمی
سلام. در اکثر کشورها از عنوان دکتر فقط برای پزشکان معالج استفاده می‌شود. در واقع به‌کار بردن پیشوند برای افراد عنوان شغلی آنها را مشخص می‌کند. اما سال‌هاست در کشور ما افراد را در هر رشته‌ای که فارغ‌التحصیل دکتری می‌شوند دکتر خطاب می‌کنیم! چراکه فکر می‌کنیم عنوان دکتر به فرد اعتبار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد اصلاح این موضوع یک عزم ملی و فرهنگسازی‌ از سوی رسانه‌های مکتوب و به‌خصوص صدا و سیما را می‌طلبد. لطفا بیایید هرکس را به لقب مناسب رشته‌اش بنامیم، البته ممکن است فردی نسبت به من و شما سمت پیشکسوتی داشته باشد، ولی تخصیص لقبی مانند استادی به افراد آن هم در تعاملات جمعی، شاید مفهومی را متبادر کند که چندان درست نباشد. متأسفانه به همین دلیل آفات مدرک‌گرایی برای کسب اعتبار عنوان دکتر مصیبت این روزهای کشور ما شده است. از مسئولان در وزارت علوم به‌صورت اخص، انتظار می‌رود یکی از برنامه‌های خود را بازگرداندن منزلت علمی و احیای اعتبار عناوینی چون دکتر و دکتری قرار دهند.
 
4038...0912


  به وعده‌ها عمل نمی‌کنند
سلام. با اینکه چندی پیش وزیر محترم آموزش و پرورش قول داده بودند معوقه فرهنگیان تا اول مهر پرداخت می‌شود اما هنوز هیچ واریزی در این خصوص برای فرهنگیان اعمال نشده است. لطفا از مسئولان در آموزش و پرورش بپرسید چرا خلف وعده کرده و به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند؟ لطفا منعکس کنید.
 
0832...0916


  حقوق‌های نجومی از جیب وام‌گیرندگان
باسلام. در ستون بامردم روزنامه همشهری 19مهر از حقوق نجومی مدیرعامل یکی از بانک‌ها نوشته بودید. متأسفانه این حقوق‌ها از جیب وام‌گیرندگان که مجبور شده‌اند به دلیل مشکلات خود وام با نرخ 29درصد دریافت کنند، پرداخت می‌شود. در واقع شرایط در برخی بانک‌ها به‌گونه‌ای است که رئیس بانک بدون توجه به مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی و بخشنامه‌های بانک مرکزی، همچنان جریمه دیرکرد را از وام‌گیرندگان می‌گیرد.
 
صرامی از اهواز


  محروم شدن از دستفروشی در مترو
با سلام. در ستون با مردم روزنامه همشهری دوشنبه 25مهر هموطنی به‌نام فهیمی جو گلایه کرده بودند که حضور دستفروشان و متکدیان در مترو، مسافران را در معرض انواع آزارهای روحی و روانی قرار می‌دهد. از ایشان درخواست می‌کنم سری به مکان‌های فروش مواد‌مخدر در سطح پایتخت بزنند و نتیجه بیکاری جوانان و حتی محروم شدن آنها از دستفروشی را ببینند و بعد قضاوت بکنند.
 
5774...0919


  بلاتکلیفی معاینه فنی موتورسیکلت‌ها
سلام. روز به‌خیر. با اینکه مسئولان در راهنمایی و رانندگی همواره بر داشتن معاینه فنی خودروها و همچنین موتورسیکلت‌ها تأکید می‌کنند، اما هرساله وقتی برای گرفتن معاینه فنی موتورسیکلت مراجعه می‌کنیم با مشکل مواجه می‌شویم. امسال نیز پس از مراجعه به مراکز معاینه فنی در نقاط مختلف تهران، هنوز موفق به دریافت معاینه فنی نشده‌ام و مثل همیشه با این پاسخ بدرقه شده‌ام که «خطوط معاینه فنی موتورسیکلت فعال نیست!» لطفا منعکس کنید بلکه مسئولان ذیربط رسیدگی کنند.
 
کاظمی از تهران


  مشارکت همه مردم
با سلام و عرض ادب. گرانی و تورم و فشارهای اقتصادی فعلی را باید از راه عقل و با مشارکت همه مردم حل و فصل کرد. اشاعه افکار منفی و پوچ و حس بدبینی و نظایرآنها راه به جایی نمی‌برد. به فرمایش حکیمانه رهبر عزیزمان هیچ مشکل حل نشدنی درکشور وجود ندارد.
 
9239...0922

این خبر را به اشتراک بگذارید