• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189633
+
-

با مردم/تبعات قطعی سامانه پیامک عدل‌ایران نباید به پای مردم گذاشته شود

در ایام نوروز سامانه پیامکی عدل ایران مربوط به قوه قضاییه قطع بود به همین دلیل مهلت رفع نقص درخصوص بسیاری از دادخواست‌ها منقضی شد و هزینه‌های سنگین دادرسی پرداختی مردم در معرض تضییع است. واحد انفورماتیک مجتمع‌های قضایی نیز این موضوع را تأیید می‌کنند اما از ارائه گواهی خودداری می‌کنند که بسیار برای مردم و وکلا دردسر‌ساز است. تقاضا می‌شود مسئولان تدبیری در این خصوص داشته باشند و فرصتی دوباره به پرونده‌های آن مقطع برای رفع نقص بدهند.
وکیل دادگستری از تهران

شهر فسا نیازمند پارک‌ها و فضای سبز بیشتری است
شهرفسا در استان فارس با حدود 200هزار نفر جمعیت از تعداد پارک‌ها و فضای سبز کافی برخوردار نیست و در واقع میزان فضای سبز این شهر هیچ تناسبی با جمعیت آن ندارد. معدود پارک‌هایی هم که وجود دارد به حال خود رها شده و به آنها رسیدگی نمی‌شود.درحالی‌که این شهر امکان و ظرفیت احداث چندین پارک بزرگ را دارد که هم به بهتر شدن هوای شهر کمک می‌کند و هم مکانی برای تفریح و دور هم جمع شدن خانواده‌ها خواهد شد.
 مرادی از فسا

اتوبان کرج - قزوین از محدوده کوهسار تا هشتگرد خاموش است
تاریکی مسیر در محدوده کوهسار تا هشتگرد در اتوبان کرج- قزوین می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا اطراف این محدوده هم نور کافی نیست و تاریکی مطلق عواقب نگران‌کننده‌ای خواهد داشت. تقاضا می‌شود مسئولان نسبت به تامین نور در این محدوده اقدام کنند.
حیدری از هشتگرد

پیامک
جاده بهشت‌زهرا(س) نیازمند نصب پل عابر پیاده است

بسیاری از کسانی که برای زیارت اهل قبور به بهشت‌زهرا(س) می‌روند وسیله شخصی ندارند و با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد می‌کنند و ناگزیر به عبور از عرض جاده هستند درحالی‌که در مسیرهای منتهی به بهشت زهرا به اندازه کافی پل عابر تعبیه نشده است. به همین علت لازم است چند پل عابر پیاده مخصوصا روی جاده دو بانده قدیم تهران- قم نصب شود تا خدای ناکرده جان افراد بیشتری به خطر نیفتد.
سلیمان از تهران

اساس پرداخت وام مسکن ملی سود بانک است یا مردم
مگر نه اینکه قرار بود با طرح مسکن ملی افراد بی‌بضاعت و کم‌درآمد صاحب خانه شوند ولی در عمل به‌نظر می‌رسد این طرح برای افراد متمول طراحی شده است. چندی قبل برایمان پیامک آمد که برای امضا قرارداد به بانک مسکن برویم. آنجا متوجه شدیم برای وام ۴۰۰ میلیونی با اقساط ماهی ۸ میلیون‌تومان در‌ماه مواجهیم که این رقم طی ۱۰ سال می‌شود یک میلیارد و هفتصد میلیون. با این ارقام می‌خواهند مردم را خانه‌دار کنند. من با حقوق 7میلیونی چگونه ماهی 8میلیون قسط بدهم درحالی‌که اجاره خانه و خرج همسر و فرزندانم هم هست؟ جدای آن چگونه اقساط قبلی را که برای تامین آورده اولیه ایجاد شده‌اند بپردازیم. به‌نظر می‌رسد این طرح برای سود بانک مسکن باشد تا مردم !
صدارتی از تهران

واردات تنها راه کاهش و تعدیل قیمت خودروست
راه‌حل فوری برای تخلیه حباب قیمت خودرو، واردات است. اگر واردات سریع، فوری و انقلابی خودروهای کارکرده مثل گوشی مسافری توسط اشخاص حقیقی صورت گیرد و از طرفی عرضه خودروهای تولیدی در بورس کالا صورت گیرد قطعا قیمت خودرو کاهشی می‌شود.
جوانمرد از کرمان

پیام
کندی سیستم پلیس +10و قطع سیستم

سیستم الکترونیک پلیس+۱۰ بسیار کند است که گاهی با قطعی سیستم و کندی روبه‌روست. حتی برای بارگذاری یک عکس حداقل نیم ساعت زمان نیاز است. واقعا چنین سیستم و سرعتی در‌شأن پلیس خدمتگزار نیست و جا دارد مسئولان فکری اساسی برای یکی از مهم‌ترین و امنیتی‌ترین سیستم‌های ارائه خدمت به مردم  بپردازند.
منشی‌زاده از تهران

کار در اسنپ برای رانندگان دویدن روی تردمیل است
درحالی‌که صبح تا شب کار می‌کنیم و مجبوریم 15تا 20درصد هم به اسنپ پورسانت بدهیم کافی است خودرو مشکلی پیدا کند تا همه درآمد آن روز و روزهای بعد صرف تعمیرات شود. جدای اینها رقم کرایه اسنپ بسیار کم است و اصلا کفاف هزینه‌های رانندگان را نمی‌دهد. به‌گونه‌ای که حقوق مردم هم رعایت شود فکری برای رانندگان اسنپ بکنند.
یحیایی از مشهد

کارت منزلت بازنشستگان ناکارآمد است
کارتی به‌عنوان کارت منزلت به بازنشستگان بالای 65سال ارائه می‌شود که بیشتر تزیینی است تا خدماتی ! نه حقوقمان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد، نه خدماتِ درمانی خوبی می‌گیریم و نه هیچ‌کدام از این خدماتِ رفاهی که برایمان درنظر گرفته‌اند، دردی از ما دوا می‌کند. از حدود 10سال قبل مقرر شد به بازنشستگان کارت منزلت تعلق بگیرد که بتوانند از آن در مترو و اتوبوس و موزه‌ها و... استفاده کنند. آن زمان با شارژ 150هزار تومانی که با پرداخت 15هزار تومان انجام می‌شد، کارهای مختلفی قابل انجام بود زیرا هزینه‌ها اینقدر بالا نبود ولی اکنون با گذشته یک دهه رقم شارژ همان 150هزار تومان است و برای تحویل و شارژ هم برخوردهای نامناسبی با بازنشستگان می‌شود.
قاسمی از تهران





 

این خبر را به اشتراک بگذارید