04
یکشنبه 10 تیر 1403
شماره 9139
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حذف چک کاغذی در دولت چهاردهم

چک
مردم ایران در دولت چهاردهم با چک کاغذی خداحافظی می‌کنند و به جای آن در مبادلات تجاری‌شان، چک دیجیتال می‌کشند.
ویژه
طبق آمارهای رسمی، 30درصد از متقاضیان واجد شرایط که برای دریافت وام کمک‌ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، در 5سال گذشته موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند و 70درصد باقیمانده همچنان در صف هستند.
آزادسازی قیمت سوخت هواپیما به دولت ارسال شده و انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای تعدیل قیمت بلیت هواپیما به تکاپو افتاده است.

طلای کاغذی بخرید

آمارها نشان می‌دهد ارزش خالص دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا از ابتدای سال قبل تاکنون 214درصد رشد کرده است
گزارش
صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا به‌دلیل کارکردهای ضد‌تورمی‌شان در طول چند سال گذشته با استقبال مردم مواجه شده‌اند و روزبه‌روز به محبوبیت آنها افزوده می‌شود.

قوانین جدید رمزارز

وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده و سرویس خدمات درآمد داخلی، قوانین مالیاتی برای دارایی‌های دیجیتال را نهایی کرد که کارگزاران ارزهای دیجیتال را ملزم می‌کند تا درآمد ناخالص فروش دارایی‌های دیجیتال را که از سال۲۰۲۶ آغاز خواهد شد، برای تمام فروش‌های خود در سال۲۰۲۵ گزارش کنند.
ماینرهای غیرمجاز را معرفی کنید
حامد احمدی، مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: افراد حقیقی و حقوقی به ازای معرفی هر ماینر غیرمجاز رمزارز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.
بانک مرکزی می‌گوید از ابتدای امسال تا روز 8تیرماه 1403 معادل ۱۷میلیارد و ۴۱۷میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از سوی بانک مرکزی اختصاص داده که 3میلیارد و ۹۷۵میلیون دلار سهم کالاهای اساسی بوده است.