04
شنبه 8 اردیبهشت 1403
شماره 9081
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عراقی‌ها چه کالاهایی از ایران می‌خرند؟

آمار
صادرات ایران به عراق در سال گذشته معادل ۹میلیارد و ۲۱۵میلیون دلار بوده و در مقابل واردات ایران از این کشور 600میلیون دلار برآورد شده است.
ویژه
داستان تجارت و روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیای خارج این روزها متفاوت با گذشته شده،جایی که مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد یک خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا و افزایش رایزنان بازرگانی در این قاره خبر داده و گفته می‌خواهیم تعداد رایزن‌ها را از 3نفر به 14نفر افزایش دهیم.
شیب نزولی قیمت دلارکه پس از پایان تنش‌های سیاسی و نظامی آغاز شد، شتاب گرفته و منجربه نزول قیمت دلار تا محدوده 62هزار تومان شده است.
تحلیل
به‌دنبال توافق‌های انجام شده در کنسرسیوم خریدار سهام پرسپولیس گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تزریق منابع مالی به این باشگاه و حتی باشگاه استقلال مطرح شده است.

بازآرایی تجارت با عراق

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با همشهری: تقویت تجارت با عراق و رفع حواشی صادراتی با قدرت ادامه دارد
گزارش
عراق یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران است. در واقع هر دو کشور حساب ویژه‌ای برای توسعه مبادلات باز کرده‌اند و می‌خواهند تا سال 1406، ارزش تجارت دوجانبه را با افزایش 100درصدی به 20میلیارد دلار برسانند، اما ایران تنها تاجر حاضر در بازار عراق نیست و برای این هدف باید با ترکیه به‌عنوان قدیمی‌ترین رقیب و حتی چین و عربستان رقابت کند.

جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا

رقابت در دنیای فناوری و اقتصاد دیجیتال جهان با افزایش دعواهای حقوقی شبیه یک جنگ تجاری تمام‌عیار شده، چراکه رقابت چین و آمریکا به قدری جدی شده که آینده را با ابهام‌های زیادی مواجه ساخته است.
رونق تولید با مشارکت همشهری
اصیل‌ترین، فاخرترین و در عین حال، سخت‌ترین کار در اقتصاد، تولید است. با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، همشهری برای پیگیری مشکلات تولید در خدمت شماست. نکته‌ها و دغدغه‌هایتان را در زمینه تولید با ما در میان بگذارید.