• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186880
+
-

با مردم/دولت زمین‌های تحت مالکیتش را رایگان به مردم بدهد

یکی از راه‌های حل معضل مسکن و کاهش تورم این بخش، توزیع رایگان زمین‌های تحت مالکیت دولت است. این اتفاق در روستاها باعث رونق کشاورزی و برگشت روستاییان به زادگاهشان و در شهرها موجب ساخت مسکن برای قشر ضعیف جامعه می‌شود که در هر دو صورت بخش بزرگی از مشکل مسکن و تراکم جمعیت در کلانشهرها مخصوصا تهران، حل خواهد شد.
مجیدی از بردسکن خراسان‌رضوی

با مشترکان پرمصرف آب برخورد جدی شود
 اینکه کشور ما در منطقه‌ای از جهان واقع شده که میزان بارندگی در آن کم است، دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از طرفی، این همه در زمینه استفاده بهینه و درست مصرف آب فرهنگسازی‌ و تبلیغ شده ولی متأسفانه کماکان افرادی هستند که کاملا نسبت به این موضوع و تهدیدی که درسال‌های آینده به واسطه کم‌آبی گریبانگیر کشور می‌شود، بی‌توجهند. درست است که شرکت آب و فاضلاب مشترکان پر‌مصرف را جریمه می‌کند اما ظاهرا این اقدام به‌تنهایی کافی نیست و باید برخورد جدی‌تری صورت بگیرد. پیشنهاد می‌کنم برای چند روز متوالی آب مصرفی این مشترکان قطع شود. خود من در روزهای اخیر شاهد بودم که برای خانه‌تکانی خیلی از افراد فرش‌هایشان را داخل منزل و با آب‌شرب شست‌وشو می‌دهند و به خیال خودشان در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی می‌کنند؛ درحالی‌که این کار تضییع حقوق دیگران است و در دراز‌مدت به ضرر همه خواهد بود.
سلیمان‌نژاد از تهران

پیامک
برای دانش‌آموزان مناطق محروم غذای رایگان توزیع شود

با توجه به وضعیت تورم و گرانی افسار‌گسیخته، قشر ضعیف جامعه قادر به خرید مایحتاج غذایی خود به میزان کافی نیست. مخصوصا که در هفته‌های اخیر قیمت گوشت به‌طرز سرسام‌آوری بالا رفته و طبیعتا از سبد خانوار بسیاری از مردم حذف خواهد شد. در همین راستا از مسئولان آموزش و پرورش درخواست داریم تا با همکاری نهادهای مردمی و خیرین کشور اقدام به توزیع یک وعده غذای گرم در وعده ناهار و در زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه کنند.
غلامیان از قزوین

حقوق حیوانات خانگی و همسایگان رعایت نمی‌شود
 یکی از همسایگانی که در ساختمان ما مستقر است به‌تازگی سگی را برای نگهداری به خانه آورده‌ درحالی‌که ایشان و همسرشان تقریبا صبح تا شب بیرون از منزل هستند و حیوان بیچاره به‌خاطر تنهایی و احتمالا گرسنگی یا تشنگی، مدام در حال زوزه‌کشیدن است. نگهداری حیوان خانگی بدون مراقبت و تعهد نه‌تنها برای همسایگان ایجاد مزاحمت می‌کند، بلکه باعث تضییع حقوق آن حیوان هم خواهد شد. متأسفانه این دسته از افراد به حیوانات به چشم اسباب‌بازی و سرگرمی نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که حیوانات به‌عنوان یک موجود زنده حق حیات و بهره‌مندی از امکانات و توجهات اولیه را دارند و این قبیل رفتارها ظلم در حق آنهاست.
رفیعی از تهران

سرویس‌های بهداشتی پارک قیطریه نیاز به تعمیر و نظافت دارند
پارک قیطریه یکی از زیباترین و پر‌رفت‌وآمد‌ترین پارک‌های شهر تهران است؛ خصوصا در فصل بهار. متأسفانه وضعیت سرویس‌های بهداشتی این پارک اصلا مناسب نیست و نیاز فوری به تعمیر و نظافت دارد. شیرهای آب مرتب چکه می‌کند که این مشکل موجب هدر‌رفت آب خواهد شد. از طرفی، توالت‌ها به‌قدری کثیف است که هیچ‌کس رغبت نمی‌کند از آنها استفاده کند و این موضوع خصوصا برای بچه‌های کوچک و سالمندان دردسرساز و آزاردهنده است. از شهرداری منطقه درخواست داریم تا در اسرع‌وقت نسبت به تعمیر و نظافت مرتب و دائمی این سرویس‌ها اقدام کنند.
نهاردانی از تهران

پیام
بوی نامطبوع ایستگاه متروی شهید بهشتی ناشی از چیست؟

 مدت زیادی است که بویی نامطبوع و شبیه به بوی فاضلاب در ایستگاه متروی شهید بهشتی به مشام می‌رسد. برای افرادی که به‌طور مرتب و روزانه از ‌این ایستگاه تردد می‌کنند، این وضعیت ناخوشایند و آزار‌دهنده است. ازمسئولان مترو درخواست داریم تا هر‌چه زودتر منشأ این بوی نامطبوع را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.
جزانی از تهران

سرعت‌گیرهای جاده کرج به ماهدشت و بالعکس غیراستاندارد است
 من یک راننده تاکسی هستم که به‌واسطه شغلم هر روز از مسیر کرج به ماهدشت و بالعکس تردد می‌کنم. تعداد و ارتفاع سرعت‌گیرهایی که در این مسیر وجود دارد به‌حدی زیاد و غیراستاندارد است که سالی چندبار مجبور به تعمیر جلوبندی ماشینم می‌شوم. همین چند روز پیش که به تعمیرگاه مراجعه کردم، چیزی حدود 22میلیون تومان بابت تعویض و تعمیر قطعات موتور هزینه کردم. سؤال من این است که علت نصب این تعداد سرعت‌گیر آن‌هم با شرایط غیراستاندارد چیست؟ مگر درآمد رانندگان تاکسی چقدر است که بخواهند هربار چندین میلیون خرج تعویض و تعمیر قطعات خودرویشان کنند؟ من و همکارانم از مسئولان درخواست می‌کنیم که هرچه زودتر این مشکل را رفع کنند تا ما بیش از این متحمل خسارت نشویم.
حیدری از کرج



 

این خبر را به اشتراک بگذارید