• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20838
+
-

با مردم

با مردم

  جلوی گرانی‌ها را بگیرند

سلام. همه‌ساله در ابتدای سال وقتی حقوق کارگران و کارمندان افزایش اندکی داشت سایر اقلام و کالاها هم روند صعودی داشتند، اما امسال متأسفانه قیمت کالاهای اساسی هر روز سیر صعودی پیدا کرده است و در این بین هم مسئولان نظارتی صرفا نظاره گر این گرانی‌ها هستند. باور کنید هر روز فشار تورم به اقشار ضعیف بیشتر می‌شود. امیدواریم دولت و مجلس با هماهنگی یکدیگر جلوی گرانی‌ها را بگیرند.
طیبی از تهران

  خط‌کشی محل تردد عابر پیاده

سلام. با اینکه خط‌کشی معابر، مهم‌ترین علائم افقی ترافیکی شهر محسوب می‌شوند که هدف از ترسیم این علائم، آگاهی دادن به رانندگان و عابران پیاده و انضباط بخشیدن به تردد سواره‌ها و پیاده‌هاست و توجه به خط‌کشی معابر از اصول اولیه و بدیهی زندگی در شهر و حرکت بین خطوط درواقع الفبای رانندگی است، اما بیش از 2سال است خط‌کشی تردد عابر پیاده در خیابان کوی نصر (پل گیشا) پاک شده و متأسفانه مسئولان ذی‌ربط در پلیس راهور و شهرداری منطقه نسبت به این امر مهم بی‌توجه هستند.
احمدی از ساکنان محل

@  نخریدن اجناس گران‌قیمت

کارشناسان اقتصادی معتقدند بسیاری از تولید‌کنندگان، کالاهایی را که با دلار 4200تومان خریداری کرده بودند با دلار 8000تومان فروخته‌اند. این اقدام یکی از دلایل اصلی گرانی کالاهای اساسی مردم بود. از طرفی دولت برای تهیه مواداولیه به‌منظور تهیه کالاهای اساسی  ازجمله تهیه کاغذ، خودروسازی‌ها، کارخانه‌های قطعه‌سازی‌ و سایر موارد، دلار 3800 و 4200تومانی تخصیص می‌دهد، اما ما می‌بینیم که این کالاها بیش از سایر موارد در بازار گران شده‌اند. متأسفانه در این بین دلالان و سودجوها با استفاده از اوضاع آشفته بازار فقط در فکر خالی کردن جیب مردم هستند و با تحریک بازار، قیمت اجناس را بالا می‌برند. به‌نظر می‌رسد در این شرایط تنها راه مقابله با گرانی، نخریدن اجناس گران‌قیمت است.
6547...0912

  طرحی برای اجاره‌بها

سلام. خسته نباشید. از مسئولان بخواهید که به فکر مستأجران هم باشند. رهن و اجاره‌بها خیلی بالاست. با این وضع بیکاری بدون حقوق واقعا زندگی سخت شده است. متأسفانه هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد و هرکس هر قیمتی راکه دلش بخواهد به مستأجر تحمیل می‌کند. آیا وقت آن نرسیده است تا مجلس و دولت در این‌باره طرحی ارائه کنند؟
امجدیان از کرج

@  فریاد معلولان را کسی نمی‌شنود

سلام. هر بار که آزمون اختصاصی کنکور یا آزمون شرکت در سازمان استخدامی برگزار می‌شود حضور معلولان پابه پای افراد سالم درنظر گرفته می‌شود. اما پس از قبولی دستگاه‌ها از پذیرش آنها به‌دلیل معلولیت خودداری می‌کنند! این در حالی است که در بند الف ماده7 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، به صراحت ارگان‌ها و ادارات را موظف کرده است تا 3درصد سهمیه استخدامی خود را به اشتغال معلولان اختصاص دهند، ولی به راستی کدام سازمان و کدام ارگان دولتی بدان عمل کرده است؟ حتی خود سازمان بهزیستی و برخی از مسئولان آن چنین استدلال می‌کنند که ما به جای یک کارشناس معلول می‌توانیم از یک فرد سالم بهره بگیریم تا مثلا از او در کارهای غیرتخصصی نیز استفاده کنیم! متأسفانه معلولان در کشور با مشکلات متعدد دیگری ازجمله عدم‌دریافت مستمری، مسکن، اشتغال، عدم‌تأمین هزینه‌های دارو، عدم‌مناسب‌سازی‌ معابر و اماکن دولتی و همچنین مشکلات بیمه تکمیلی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که در بسیاری از موارد برای حضوری ساده در جامعه امکانات اولیه را ندارند و به همین‌خاطر آنها خودشان ترجیح می‌دهند که در منزل بمانند؛ گویا فریادشان را کسی نمی‌شنود. لطفا چاپ کنید.
گلایه تعدادی از معلولان

  سرقفلی املاک تجاری

با درود فراوان. قوانین موجود حقوق سرقفلی وکسب وپیشه برای املاک تجاری، اکثرا مربوط به قبل از انقلاب است. چرا نمایندگان محترم مجلس هیچ طرحی برای حل شدن مشکلات فراوان فی مابین مالکین و صاحبان حق سرقفلی ارائه نمی‌کنند؟
ضابطیان از تهران

  گرانفروشی آشکار

سلام. در برخی بیمارستان‌ها هرشب از همراه بیمار مبلغ 42هزار و 300تومان بابت یک وعده غذا و یک وعده صبحانه دریافت می‌کنند. این درحالی است که کیفیت غذا بسیار پایین بوده و زمانی توزیع می‌شود که سرد شده و قابل خوردن نیست. متأسفانه کسی هم پاسخگو نیست. لطفا منعکس کنید بلکه رسیدگی شود.
سلیمانی از تهران

  دریافت ورودیه از مراجعان

با سلام به روزنامه وزین همشهری بابت درج مشکلات مردم. این چه شیوه‌ای است که قوه قضاییه در پیش گرفته‌ است؟ جدیدا در تمام استان‌ها برای ورود به دادگاه ابتدا باید با پرداخت مبلغ 10هزار تومان ثبت نام درسامانه ثنا انجام داد تا بتوان وارد دادگاه شد! این نه با عقل و نه با عدالت سازگاری دارد. اگر این روش در سازمان‌های دیگر اجرا شود، آیا مردم برای ورود به هر اداره باید پول ورودیه بدهند؟ لطفا این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
نوربخش، بازنشسته نظامی

  معابر شهری

با سلام. حتما هیچ‌یک از شهدای سرزمین ما به قصد ماندگاری نامشان روی تابلوی کوچه و خیابان در جبهه‌ها حضور پیدا نکردند. آنها وطن‌پرستانی بی‌ادعا بودند که سرافرازی ملت و آب و خاکشان در صدر هدفشان بود. ایشان عشق به میهن را در گمنامی به ظهور رساندند. مدتی است نامگذاری معدودی معابر در برخی از شهرهای کشور به‌نام مشاهیر ایران باب شده که بسیار بجا و اقدامی مناسب است.
طباطبایی از تهران

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید