• سه شنبه 31 خرداد 1401
  • الثُّلاثَاء 21 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 21

قراردادهای اجاره خودکار تمدید می‌شود

برای سومین سال متوالی، قانونگذار به تمدید خودکار قراردادهای اجاره با قیمت مصوب رأی داده و بر این اساس، همه قراردادهای جاری در سال‌جاری، به‌صورت خودکار و با افزایش قیمت تا سقف نرخ مصوب _25درصد در تهران و کلانشهرها و 20درصد در سایر شهرها_ معتبر خواهد بود.

هوا جوش آورد

تابستان تازه فردا از راه می‌رسد، اما فصل خرماپزان در شهرهای ایران زودتر شروع شده است. درحالی‌که دهه سوم خرداد برای خوزستانی‌ها به‌عنوان گرم‌ترین استان ایران همیشه با دمای نزدیک به 50درجه همراه بوده است، اما روز گذشته برخی دیگر از شهرها با رکوردزنی دمایی نزدیک به 50یا حتی بالاتر را تجربه کردند.

خبرهایی در کمین مردم تهران

شهروندان تهرانی اخیرا با 2دسته خبر حاشیه‌ساز از مدیریت شهری مواجه شدند. یکم. هک سامانه شهرداری تهران توسط منافقین. دوم. استعفای شهردار تهران توسط شایعه‌سازها

پرتاب سنگ به قطار مدیریت شهری

مسئله و ماجرای رفتن شهردار تهران از سکانداری پایتخت، موضوع جدیدی نیست. چندین بار و به‌صورت مداوم در رسانه‌های غیررسمی در مورد افراد و اشخاص مختلف که در بخش‌هایی مشغول فعالیت هستند، گمانه‌زنی می‌شود که شهردار تهران ازجمله این افرادی است که گمانه‌زنی در مورد مسئولیت آن انجام گرفته است.

‌قطار مذاکرات از ریل خارج نشده‎ است

خطیب زاده: اگر آمریکا به تعهدات خود ذیل برجام عمل کند، می‌توان براساس ابتکارهای ایران توافق را به سرانجام رساند
اقدام‎های آمریکایی‎ها در هفته‌های اخیر نشان‎دهنده تلاش پیگیر آنها برای خارج کردن مذاکرات برجامی از مسیر صحیح خود است.

پشت‌پرده شایعه‌سازی علیه شهرداری

شهردار تهران به دولت می‌رود؛ خبری در مرز واقعیت یا شایعه؟ موضوعی که به باور خیلی‌ها به‌ویژه نمایندگان مردم در پارلمان شهری، منشأ آن در موفقیت‌های عملکرد مدیریت شهری است؛ آنهایی که وظیفه اصلی‌شان نظارت بر عملکرد شهرداری است و در واکنش به خبرهای مطرح شده در این خصوص می‌گویند: «این خبرسازی‌ها با هدف ضربه زدن بر پیکر شهر از طریق ایجاد اختلال در فرایند خدمت‌رسانی به شهروندان، بازنشر می‌شود.»

آسانسورهای مترو در گیرودار استاندارد

در دوره‌های گذشته، مدیران شهرداری تهران به محض آماده شدن فضای ایستگاه‌های مترو اقدام به بهره‌برداری از آنها می‌کردند، اما فقدان امکانات جانبی و رفاهی ازجمله آسانسور و پله‌برقی در این ایستگاه‌ها به مرور باعث بروز مشکلاتی شد تا صدای اعتراض مسافران به‌ویژه افراد سالمند و کم‌توان جسمی و حرکتی درآید.

اصلاح قانون سلاح برای امنیت بیشتر مردم

درپی شهادت جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز، در درگیری با اراذل و اوباش در چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه سال گذشته، موجی از انتقادات به شرایط قانونی به‌کارگیری نیرو‌های انتظامی از سلاح در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ بازنگری درقانون به‌کارگیری سلاح خواستار اصلاح قوانین محدودکننده در استفاده از سلاح توسط نیرو‌های انتظامی شدند.

دزدی از شهر

در همشهری آنلاین بخوانید

سهم ناچیز بازار آنلاین ایرانی از خرده‌فروشی