• سه شنبه 27 مهر 1400
  • الثُّلاثَاء 12 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 19

هزینه‌های ویرانگر ناباروری

گزارش همشهری از زوج‌های جوانی که گرفتار هزینه‌های سنگین درمان ناباروری شده‌اند و ‌بسیاری از آنها مجبورند در میانه راه قید فرزندآوری را بزنند
حیاط پژوهشگاه رویان در صبح بی‌رمق پاییزی جای سوزن‌انداختن نیست.

شهر‌چای در مسیر ثبت جهانی

لاهیجان، عروس گیلان، شهر باغ‌های همیشه سبز چای، از سال‌ها پیش میزبان انواعی از طعم‌ و رنگ‌ این محصول ایرانی است. کاشف‌السلطنه، کاشف چای، این محصول را برای نخستین‌بار در منطقه‌ای به‌نام چای‌خانسر در لاهیجان کشت کرد تا نقطه آغازی برای تبدیل این شهر به‌عنوان شهر چای باشد و حالا همه محله‌ها و روستاهای لاهیجان میزبان این بوته‌های سبز و معطر هستند.

4 سناریو پیش‌روی کرونا

دلایل متعددی برای طولانی‌شدن پاندمی کرونا مطرح است و یکی از مهم‌ترین این دلایل را باید نبود برنامه مناسب برای مبارزه با بیماری دانست، چراکه ناشناخته‌ها در مورد این ویروس زیاد است و شواهد موجود با توجه به خصوصیت و تغییر عملکرد ویروس، نشانه‌هایی از قطع زنجیره شیوع وجود ندارد.

سردرگمی‌سیاست طالبان در مورد زنان

طالبان گفته است دختران افغان به‌زودی به مدارس باز می‌گردند اما هزاران زن شاغل نمی‌دانند چه آینده‌ای در انتظارشان است
دختران افغان، بعد از وقفه‌ای طولانی به‌خاطر قدرت‌گرفتن طالبان، دوباره اجازه خواهند یافت به مدارس متوسطه بازگردند.

مذاکرات را به سفره مردم گره نمی‌زنیم

سید ابراهیم رئیسی برای دومین بار از قاب تلویزیون با مردم گفت‌وگو کرد. او‌ دیشب صریح و ساده از روند کاری قوه مجریه به مردم گزارش داد .

90 درصد جمعیت کشور باید واکسینه شوند

کاهش شمار ابتلا و مرگ‌های کرونا، روند کندی پیدا کرده است؛ از سیزدهم مهر تاکنون، تعداد جانباختگان و بیماران جدید روزانه، نوسان پیدا کرده و از 173 مورد، به 223 مورد در مرگ‌ها پیش رفته و بار دیگر به عدد 181 نفر در روز گذشته رسیده است.

ایست در بن‌بست سبک زندگی

هم‌اکنون بیماری‌های غیرواگیر علل اصلی مرگ‌ومیر و ناتوانی در جهانند، به‌طوری که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از بار جهانی بیماری‌ها را به‌خود اختصاص می‌دهند که یکی از شایع‌ترین‌شان بیماری‌های قلبی و عروقی است.

نقشه ساخت و ساز در مناطق شهری ایران

قاتل اول و آخر بشر

زندگی پس از حمله قلبی

خوراک قلب