• یکشنبه 30 خرداد 1400
  • الأحَد 10 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 20

تنفس 2 هفته‌ای در مذاکرات وین

مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا خواستار تعهد ایران به برجام پس از انتخابات ریاست‌جمهوری شد
ششمین دور مذاکرات وین طبق گزارش‌ها فردا به پایان می‌رسد. البته هنوز دیپلمات‌ها زمان‌بندی‌ای برای این دور از مذاکرات اعلام نکرده‌اند، اما گمانه‌زنی‌ها از پایان این دور از مذاکرات در یک یا 2روز آینده خبر می‌دهد.

همراهی با رئیس‌جمهور منتخب

سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایران انتخاب شد.

3 نکته قابل تأمل در انتخاباتی که برگزار‌شد

برای تحلیل این دوره از انتخابات و سرانجام جریان‌های سیاسی در پی آن باید تحلیلی از آمار این دوره و میزان مشارکت‌ها و مقایسه آن با دوره‌های پیشین داشته باشیم که در نکات زیر آنها را به‌صورت اجمالی اما مجزا مورد اشاره قرار می‌دهم.

به یاد 2شهید اهل معرفت

بیست‌ونهم خرداد، سالروز درگذشت دکترعلی شریعتی است. او که از چهره‌های ادبی موفق انقلاب بود، تأثیری عمیق بر روح ادبی انقلاب گذاشت.

طلسم توقف واکسیناسیون شکست

با ورود محموله جدید و توزیع آن در مراکز تجمیعی، از امروز، تزریق دوز دوم واکسن‌ کرونا‌ برای افراد بالای 70سال از سر گرفته می‌شود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام این خبر گفت که افراد جامانده از واکسن در گروه‌های سنی بالاتر هم در این مرحله می‌توانند تزریق واکسن داشته باشند.

زنده کردن روح شهر با احیای خانه‌ها و بافت تاریخی

تهران حدود 2500بنای قدیمی ارزشمند دارد؛‌ بناهایی که شاید معماری خاص یا هویت ویژه‌ای نداشته باشند، اما فضایی دلنشین دارند که می‌توانند با اندک تغییراتی و با خلاقیت، تبدیل به مکانی زنده شوند؛ مکان‌هایی مثل کافه، گالری، موزه و پاتوق‌های فرهنگی و هنری. درست مثل اقداماتی که برای کارخانه آرگو، موزه پمپ‌بنزین، موزه دخانیات، هتل بوتیک، موزه فلسفه، خانه استاد انتظامی در منطقه یک، موزه مقدم در خیابان مصطفی خمینی در چهارراه امام خمینی، خانه موزه مینایی در خیابان ولیعصر و کوچه لولاگر رخ داد.

جهش استارت‌آپی برای رسانه‌ها