07
یکشنبه 30 خرداد 1400
شماره 8248
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
کارشناسان از موفقیت‌ها و شکست‌های دولت در حوزه محیط‌زیست می‌گویند

فراز و فرودهای دولت در حفظ محیط‌زیست

تحلیل عملکرد دولت روحانی در حوزه محیط‌زیست چشم‌اندازی پیش روی می‌گذارد که می‌تواند برای دولت بعدی گره‌گشا باشد؛ به شرط اینکه نخواهد طرح‌های مطالعاتی و پروژه‌های اجرایی فعلی را نیمه‌کاره کنار بگذارد و طرح‌هایی دیگر پیشنهاد کند.
افزایش 800 میلیارد تومانی بودجه آبخیزداری کنترل ریزگرد و مدیریت جنگل‌ها

افزایش 800 میلیارد تومانی بودجه آبخیزداری کنترل ریزگرد و مدیریت جنگل‌ها

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه سازمان جنگل‌ها: آزادی عمل به مدیران داده شده که اگر آتش جنگلی رخ داد، دستشان برای هزینه‌کرد فوری، باز باشد
تهدید منابع طبیعی کشور هر ساله دامنه‌ای وسیع تر از گذشته می‌یابند. قاچاق چوب، خشکسالی، آتش، آفات و انواع دست‌اندازی‌ها سال به سال بیشتر می‌شوند و به تناسب آن باید برنامه‌ها و بودجه‌های لازم اختصاص یابد تا عرصه‌های طبیعی کشور با حفاظت و حمایتی بیش از پیش مدیریت شوند.
سرگردانی 37 ایرانی در فرودگاه مسکو
3روز است که 37‌ایرانی که به قصد تماشای فوتبال جام ملت‌های اروپا در قالب گردشگران ورزشی به روسیه سفر کرده‌اند، در فرودگاه مسکو سرگردان شده‌اند و روس‌ها اجازه خروج آنها از فرودگاه را نمی‌دهند.
جنگل
رئیس گروه برنامه‌ریزی و پشتیبانی تجهیزات مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست از هوشمند‌سازی‌ بخشی از پارک گلستان خبر داد و گفت: تمام استان‌ها برای پیشگیری از آتش‌سوزی و مهار آتش درصورت وقوع در آماده باش هستند.