• چهار شنبه 26 شهریور 1399
  • الأرْبِعَاء 28 محرم 1442
  • 2020 Sep 16

مسافران ایرانی، زمینگیر پروازهای‌خارجی

دفاتر خدمات مسافرتی: ایرلاین‌های خارجی از اسفندماه سال گذشته پول مردم را گرفته‌اند و پس نمی‌دهند
خطوط هوایی خارجی و برخی خطوط هواپیمایی داخلی از اسفندماه سال گذشته تاکنون که پاندمی کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داده است، پول مردم را گرفته‌اند و رفته‌اند و سازمان هواپیمایی کشوری هم پیگیر بازگرداندن پول‌های رفته مردم نیست.

معماران‌جوان به‌خانه‌های‌قدیمی‌جان می‌دهند

در تهران کم نیستند خانه‌ها و بناهای قدیمی که قدمت برخی از آنها به بیش از 50سال می‌رسد. بناهایی با معماری‌های منحصربه‌فرد که روزگاران دور متعلق به افراد صاحب منصب و بنام بوده است اما به‌دلیل نداشتن ارزش‌های مدنظر، در لیست میراث فرهنگی شهر جای نگرفته‌اند.

نسل جدید، خانه‌های قدیمی را دوست دارد

ما سال‌ها منتظر این اتفاق بودیم که به‌جز دولت و سازمان میراث فرهنگی و شهرداری، خود مردم به حفاظت و بهره‌برداری از خانه‌های قدیمی علاقه‌مند شوند.

نگاه نگران تولید به دروازه واردات

حرف آخر را باید اول زد. دولت باید سازوکار واردات کالاهای اساسی را تغییر دهد و در ازای آزادسازی واردات این کالاها با ارز نیمایی یا آزاد، تمهیدی برای کنترل قیمت مصرف‌کننده و بهبود قدرت خرید مردم بیندیشد؛ چراکه براساس آمارهای رسمی، واردات کالاهای اساسی به‌واسطه سختگیری در تخصیص ارز دولتی و تشدید نظارت‌ها با مشکل مواجه شده و به کاهش قابل‌توجه ورودی این نهاده‌ها به کشور دامن زده است.

4چالش کرونایی سال‌تحصیلی‌جدید

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد روزگاری مدرسه رفتن که سالیان سال بدون کمترین حاشیه و اما و اگری انجام می‌شد تحت‌تأثیر یک ویروس پیچیده و مرگبار اینچنین پیچیده و پرماجرا شود، بین خانواده‌ها، مدیران، معلمان و وزارتخانه اختلاف ایجاد کند و دوقطبی رفتن یا نرفتن به مدرسه را شکل دهد.
بررسی آثار پیروزی ترامپ یا بایدن بر شرایط سیاسی و اقتصادی ایران در گفت وگو با حمیدرضا آصفی

بایدن منتظر انتخابات ایران می‌ماند

انتخابات آمریکا تا کمتر از 2‌ماه دیگر ساکن کاخ سفید را تعیین می‌کند، یا دونالد ترامپ برای 4سال دیگر ابقا می‌شود یا جو بایدن دمکرات به جای ترامپ به کاخ سفید می‌رود. سیاست و اقتصاد ایران ناگزیر متاثر از گزینه‌ای که آبان‌ماه در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود و البته این انتخابات بی‌تأثیر از تحولات ایران و به‌خصوص برجام نیست.

زنگنه: به‌جای تشویق، مدام بر سرمان نزنید

شهرهای مازندران یک ماده و 100 مشکل

سفر شاه به آمریکا

فشردن گلوی مطبوعات ملی