13
چهار شنبه 26 شهریور 1399
شماره 8039
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

منتظر پیچ و مهره قاچاق باشید

مشکلات تامین مواداولیه و ممنوعیت ثبت سفارش و واردات پیچ و مهره در حالی موجب کمبود و افزایش 2.5برابری قیمت‌ها شده است که تولید‌کنندگان کمبود فولاد آلیاژی را عامل کاهش تیراژتولید این اقلام تلقی می‌کنند.
ویژه
گرچه تابستان رو به پایان است اما هنوز هوا آنقدر گرم هست که بستنی یکی از خوراکی‌های محبوب بچه‌ها و بزرگ‌ترها باشد شما می‌توانید به‌راحتی در خانه بستنی درست کنید و هم بچه‌ها را خوشحال کنید و هم از هزینه‌ها بکاهید.
مرکز خرید سمرقند یکی از قدیمی‎ترین مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری و تفریحی غرب تهران است که هر روزه از بازدیدکنندگان بسیاری میزبانی می‌کند. مجتمع سمرقند تهران در منطقه 5شهرداری و در محله جنت‌آباد واقع است.
قیمت گوشی موبایل براساس مشاهدات میدانی به‌صورت روزانه و حتی ساعتی در حال تغییر است و گاهی در طول روز یک مدل گوشی تلفن همراه بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان تغییر قیمت دارد.
واردات انواع برنج خارجی از ابتدای امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 48درصد کاهش یافته و در همین حال قیمت این کالا به دوبرابر نرخ سال گذشته رسیده است.
افزایش نرخ ارز و به‌صرفه نبودن واردات اسباب‌بازی، فضای مناسبی برای تولیدکنندگان کشور فراهم کرده که با افزایش تولید، سهم بیشتری از بازار داخلی و صادرات به‌دست آورند.

یارانه نقدی به جای ارز دولتی مرغ و تخم مرغ

بر اساس طرح پیشنهادی تشکل های صنفی و وزارت جهاد کشاورزی که از یک ماه پیش در دولت در حال بررسی است مقرر شده که ارز دولتی نهاده های دام و طیور، حذف ودر قالب یارانه نقدی از یک ماه قبل به حساب سرپرستان خانوار دهک های پایین درآمدی واریز شود
گلایه‌های تولید‌کنندگان دام و طیور از رشد هزینه تمام‌شده تولید به‌دلیل کمبود و گرانی نهاده‌ها در حالی ادامه دارد که فاصله نرخ مصوب و خرده‌فروشی مرغ وتخم‌مرغ رو به افزایش است.