20
دو شنبه 14 مهر 1399
شماره 8055
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مردی که به جنوب می‌رفت

مرد ایستاده بود کنار بزرگراه، به آسمان نگاه کرده بود، به حرکت ماشین‌ها چشم دوخته بود، توی سایه درختان حاشیه بزرگراه کمی نشسته بود، برخاسته بود و به دلگیری، به غم، به افسوس و به جاده نظر دوخته بود.
ویژه
روی یک پا معلق ایستاده و چشم‌هایش را بسته بود. با همان گام معلق بدون اینکه از جایش جنب بخورد، از گوشه پلک‌هایش گاه و بی‌گاه قطره‌ای خون می‌چکید و خیال می‌کردی هاشورهای سرخ روی بدن سفیدش رودی است که از خون چشم‌هایش جاری شده.
داستان نوشتن یکی از دشوارترین کارهاست؛ پس به‌خودتان سخت بگیرید و زیاد مطالعه کنید.
کار همچون زندگی یا چگونه می‌توانید کاری را که برای آن ‌زاده شده‌اید کشف کنید و به رضایت خاطر برسید؟
طرح روز
به گفته وکیل مردی در آمریکا، او که به جرم فروش کمتر از یک گرم ماریجوانا به حبس ابد محکوم شده بود، قرار است از زندان آزاد شود.
نیروی دریایی انگلستان یک محموله مواد‌مخدر به ارزش 160میلیون پوند را در دریای کارائیب توقیف کرد. به گزارش سایت بریتانیایی مترو، این سومین حمله ناو سلطنتی انگلستان به کشتی‌ها و قایق‌های حامل مواد‌مخدر است.

عکس روز

عکس روز
صدور مجوز ورود به مسجد‌الحرام

صدور مجوز ورود به مسجد‌الحرام

به صدها زائر در عربستان سعودی پس از توقفی هفت‌ماهه، به‌دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا، اجازه ورود به مسجد‌الحرام و شرکت در مراسم حج عمره داده شد.
هزار پوند جریمه برای 4دقیقه
هزار پوند جریمه برای 4دقیقه
یک غذافروشی در انگلستان که4 دقیقه پس از ساعت 10 شب - زمان تعطیلی اجباری برای مقابله با کرونا در انگلستان - یک همبرگر را به‌دست مشتری داده بود هزار پوند جریمه شد.

گردانندگان امر قضا باید شرافت کاری داشته باشند

سال تحصیلی 80-1379دانشکده علوم قضایی دیروز در مراسمی با سخنان رئیس قوه قضاییه و حضور جمعی از مقامات قضایی آغاز شد.

کشف تأثیر سوء برخی دارو‌ها

پژوهشگران چینی در مطالعات جدیدی اطلاعات مربوط به بیش از ۲۰۰هزار نفر را در آمریکا بررسی کردند و متوجه شدند مصرف مرتب PPIها مانند Aciphex، Nexium، Prilosec، Prevacid، Protonix با افزایش ۲۴درصدی ابتلا به دیابت نوع۲ مرتبط است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شمس‌الدین محمد بن قیس رازی سده ۷ ق نامدار به شمس قیس، از مهم‌ترین منتقدان ادبی و ادیب ایران و زاده ری است.
سی‌وششمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی، چهارشنبه ۱۶مهر ساعت۱۵ با سخنرانی مهدی حیدری، به «شمس تبریزی و سیاست» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.