• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 14 مهر 1399
کد مطلب : 112263
+
-

کار همچون زندگی

کار همچون زندگی

کار همچون زندگی یا چگونه می‌توانید کاری را که برای آن ‌زاده شده‌اید کشف کنید و به رضایت خاطر برسید؟ کتابی نوشته تامس مور، استاد روانشناسی و مطالعات دینی دانشگاه‌های آمریکاست که محمدرضا سلامت آن را به فارسی برگردانده. در این کتاب، مور به اعمال و تطبیق نظریه و طرح کلی خود درخصوص یکی از ساحت‌های زندگی، یعنی ساحت شغل و حرفه دست می‌زند. به‌عبارت دیگر درصدد است که همان روح و همان عمق و قداست را که باید به همه زندگی ما بازگردد، به ساحت شغل و حرفه، نیز بازگرداند. به این لحاظ، این کتاب به زیرمجموعه‌ای از نظریه و طرح کتاب مراقبت نفس یا تیمار جان می‌پردازد.
تامس مور با رویکردی معنوی و روحی به‌کار در این کتاب، قصد دارد این موضوع را به ما یادآوری کند که شغل و حرفه، ما را به سرنوشت و تقدیرمان، و به زندگی که از طریق ما جریان می‌یابد و هدفی برای ما دارد، پیوند می‌زند. او یکی از راه‌های مراقبت از روح و اعتلای آن را یافتن کاری مناسب و انجام آن با اشتیاق اندیشمندانه می‌داند. او عقیده دارد کار کردن در شغل و حرفه نیز به‌معنای کار کردن در عمیق‌ترین بخش وجود ماست. همه اوقاتی که برای کار خود صرف می‌کنیم، بر کیفیت تفکر و شکل‌گیری ارزش‌ها و منش ما تاثیر دارد. درونمایه فلسفه تامس مور درباره «کار» در کتاب کار همچون زندگی، مبتنی بر تمثیلی از هنر کیمیاگری است و ریشه در سنت سده‌های پیشین دارد. او برای تبیین اندیشه خود، پاره‌ای مفاهیم، واژه‌ها، و استعاره‌های کلیدی را از کیمیاگری وام می‌گیرد یا خود آن را می‌آفریند.
مور تاکنون بیش از 30جلد کتاب و ده‌ها مقاله منتشر کرده است. خودش می‌گوید در همه فعالیت‌هایش، اعم از نویسندگی و سخنرانی و مشاوره، در پی همراه کردن «روح» با زندگی شخصی و فرهنگ جامعه است و برای این منظور، معنویت، اسطوره‌شناسی، روانشناسی ژرفا و هنر را باهم به‌کار می‌گیرد. به همین دلیل، شاید بتوان تامس مور را روان‌درمانگر «روح» شمرد.
نشر نو این کتاب را در 254صفحه با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 42هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید