• یکشنبه 1 خرداد 1401
  • الأحَد 20 شوال 1443
  • 2022 May 22

اقتصاد دولتی زیر تیغ دولت

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور می‌گوید: قرار است تصمیم‌های سختی بگیریم، شاید برخی موافق نباشند، اما همین نگاه نقادانه، دولت را به افق روشن در پیش روی اقتصاد رهنمون می‌کند. به گزارش همشهری، هرچند رئیس‌جمهوری اشاره‌ای به جزئیات این تصمیم‌های سخت نکرد، اما به‌نظر می‌رسد دولت مصمم است قانون مصوب مجلس درخصوص مردمی‌سازی یارانه‌ها را با قدرت و به‌تدریج اجرا سازد.
محدوده کوه‌سنگی در شرق تهران از حضور معتادان متجاهر و توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر پاک شد

پایان بازی اعتیاد، آغاز زندگی

کوه‌سنگی مشهد محل تفریح خانواده‌هاست. کوه‌سنگی تهران اما تا مدتی قبل محل تجمع معتاد‌هایی بود که از خانواده رانده شده بودند و همینطور موادفروش‌هایی که این منطقه را تصرف کرده و به‌صورت پاتوق فروش مواد و محل مصرف درآورده بودند. تا اواخر سال پیش، این منطقه در شمال تقاطع بزرگراه امام‌رضا و بزرگراه شهیدنجفی رستگار پر از موادفروش‌ها و مصرف‌کننده‌ها بود. تپه کوه‌سنگی اکنون کاملا خالی شده است. معتادان متجاهر و موادفروشان توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند و بخشی از آنها در کمپ‌های ماده16 نگهداری می‌شوند. یکی از همین کمپ‌ها درست در همین نزدیکی قرار دارد.

ضرورت خصوصی‌سازی‌ در ایران

آمار‌ها نشان می‌دهد از ابتدای دهه80 تاکنون بیش از 267هزار میلیاردتومان از سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است. واگذاری سهام این شرکت‌ها با وجود چالش‌هایی که بر سر راه خصوصی‌سازی‌ وجود دارد، ویژگی‌ها و مزایای زیادی نیز برای اقتصاد داشته است .
رئیس‌جمهوری در بازدید از سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران:

رسانه‌ها جوانان را به کتاب‌خواندن تشویق کنند

بازدید ر‌وسای‌جمهور از نمایشگاه کتاب تهران تقریبا به سنت تبدیل شده و در ادوار مختلف ریاست‌جمهوری، نمایشگاه کتاب، به‌عنوان مهم‌ترین پاتوق فرهنگی کشور، میزبان رؤسای قوه مجریه بوده است.

حامی اسکوچیچ، جز در یک مورد

راجع‌به شایعه حضور خداداد عزیزی در تیم ملی
اینطور به‌نظر می‌رسد که کار کریم باقری در تیم ملی به پایان رسیده و این مربی دیگر کنار دراگان اسکوچیچ نخواهد بود.

رکوردشکنی تهران با کمربند سبز

در سال1401 برای نخستین‌بار به میزان 1500هکتار از کمربند سبز پیرامون شهر تهران توسعه خواهد یافت. پیش از این، یعنی از اواخر دهه50، توسعه کمربند سبز حریم تهران در یک سال به این میزان نرسیده است.

کرونا آرامش آپارتمان را کشت

«همسایگی» مفهومی است که با شیوع کرونا شکل و شمایل تازه‌ای به‌خود گرفته. زندگی جمعی آدم‌ها در کنار هم و مجاورتی که تا پیش از آن چندان به چشم نمی‌آمد، دردسرهای زیادی برای آپارتمان‌نشین‌ها به همراه داشت.

گام پنجم دولت در پیشبرد «دیپلماسی همسایگی»

پنجمین سفر خارجی رئیس‌جمهور در طول حدود 9ماه فعالیت دولت سیزدهم فردا دوشنبه انجام می‌شود و سیدابراهیم رئیسی در رأس هیأت بلندپایه‌ای به دعوت رسمی هیثم بن‌طارق آل‌سعید، سلطان عمان به این کشور سفر خواهد کرد.

۲۱ گونه‌ جانوری در خطر انقراض ایران

دست دوم‌های دوست‌داشتنی

پرونده اجاره‌نشینان در بهارستان

4800بیمار نادر در انتظار بیمه