07
یکشنبه 1 خرداد 1401
شماره 8502
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
از دوستان خود دعوت می‌کنیم تا در چارچوب یک توافق چندجانبه، مکانیسمی ایجاد کنیم تا همه آنهایی که از اقدامات روسیه متحمل خسارت شده‌اند، غرامت دریافت کنند.
جهان‌نما
بنیامین نتانیاهو که عنوان پرسابقه‌ترین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یدک می‌کشد، تابستان سال گذشته با شکست در انتخابات، قدرت را به نفتالی بنت واگذار کرد.

بازگشت آمریکا به آسیا با آلزایمر

سفر جو بایدن به شرق آسیا نشان می‌دهد آمریکا در تلاش است همزمان با پیش بردن جنگ اوکراین، برنامه‌های خود را برای مهار چین در شرق آسیا از سر بگیرد
گزارش
جو بایدن در نخستین بخش از تور آسیایی خود، روز جمعه وارد کره‌جنوبی شد و امروز هم در ژاپن با نخست‌وزیر این کشور دیدار می‌کند؛ توری که با هدف تقویت روابط واشنگتن با منطقه آسیای شرقی در بحبوحه جنگ اوکراین آغاز شده است.
روسیه شیرگاز فنلاند را بست

روسیه شیرگاز فنلاند را بست

فنلاند تاکنون 94 درصد از گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کرده است
قبل از آنکه اروپایی‌ها طرح خود برای توقف واردات گاز از روسیه را اجرایی کنند، روس‌ها شیرهای گاز را بستند تا فعلا فنلاندی‌ها را بدون گاز بگذارند.
سرپیچی زنان شبکه‌های تلویزیونی از دستور طالبان
زنان مجری شبکه‌های تلویزیونی افغانستان با سرپیچی از فرمان طالبان مبنی بر ضرورت پوشاندن چهره‌هایشان با صورت باز در برابر دوربین ظاهر شدند.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
وزیر خارجه انگلیس از برنامه لندن برای ارسال سلاح به مولداوی با هدف جلوگیری از احتمال گسترش دامنه جنگ اوکراین به این کشور خبر داد.