04
یکشنبه 1 خرداد 1401
شماره 8502
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مسئله پساواردات خودرو

یادداشت
این روزها که احتمال آزادسازی واردات خودرو تقویت شده، توجه به شرایط بازار در پساواردات اهمیت پیدا می‌کند. آزادسازی واردات بدون توجه به این‌ نکته مثل آن است که دریچه سدی را باز کنیم ولی برای چرخه آب و چگونگی تقسیم آن در زمین‌ها و دامنه‌های پایین‌دست چاره‌ای نیندیشیم.
ویژه
اکنون یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل ساخت اعم از خاکبرداری تا اجرای فونداسیون قرار دارد و به‌زودی با معرفی شدن سخنگوی وزارت راه و شهرسازی برای بخش مسکن، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها را به اطلاع مردم خواهند رساند.
فریدون برکشلی، مدیر گروه دفتر مطالعات انرژی وین در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس که آیا پس از اعمال تحریم علیه روسیه و محدودیت صادرات نفت این کشور به اروپا، نفت روسیه رقیب نفت ایران در بازار چین شده است، می‌گوید: در کوتاه‌مدت، هر عرضه‌کننده‌ای که به بازار و مقصد مشخصی وارد می‌شود، تهدیدی برای عرضه‌کننده قبلی ایجاد می‌کند اما وقتی که عرضه در بازار بیش از تقاضاست، جنگ سهمیه‌ها بین عرضه‌کنندگان بدیهی است.
رئیس‌جمهور: بازنگری دقیق، منصفانه و نقادانه روند خصوصی‌سازی امری اجتناب ناپذیر است

اقتصاد دولتی زیر تیغ دولت

خصوصی ‌سازی
سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور می‌گوید: قرار است تصمیم‌های سختی بگیریم، شاید برخی موافق نباشند، اما همین نگاه نقادانه، دولت را به افق روشن در پیش روی اقتصاد رهنمون می‌کند. به گزارش همشهری، هرچند رئیس‌جمهوری اشاره‌ای به جزئیات این تصمیم‌های سخت نکرد، اما به‌نظر می‌رسد دولت مصمم است قانون مصوب مجلس درخصوص مردمی‌سازی یارانه‌ها را با قدرت و به‌تدریج اجرا سازد.

پرونده اجاره‌نشینان در بهارستان

بعد از مصوبه ستاد تنظیم بازار برای تعیین سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن، حالا نوبت به بررسی طرح دوفوریتی کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن در مجلس رسیده است.
به نام مزد
خبر: هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، واقعی شدن دستمزدها را موجب کاهش آمار تعدیل نیرو و شکایات کارگری می‌داند و معتقد است؛ با واقعی‌تر شدن دستمزدها، کسانی که از طریق مشاغل غیررسمی درآمدی در محدوده دستمزد قانون کار دارند، حالا به‌ کار در بازار رسمی و بهره‌مندی از بیمه و آتیه راغب شده‌اند.