24
یکشنبه 1 خرداد 1401
شماره 8502
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
غلامرضا گمرکی گفت: از قبل انقلاب تا الان که من کار می‌کنم و سینمای هر دو دوره را دیده‌ام، آن زمان سینمای دولتی نداشتیم یعنی سازمان و تشکیلاتی مثل فارابی و اوج نداشتیم که سرمایه‌گذاری کرده و با بخش خصوصی رقابت کنند.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در نشست مشترک فیلمساران استان آذربایجان شرقی و اردبیل، کشف استعدادهای استانی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرکز دانست.
نگاه
«انفرادی» در تداوم فیلم‌های قبلی سازنده‌اش وبر پایه الگوهای امتحان پس‌داده در گیشه ساخته شده است.فیلم نمونه‌ای از سینمای کمدی ایران است که قرار است از راه بازی با خطوط قرمز و کنایه‌های اجتماعی، شوخی بسازد، موقعیت کمدی خلق کند و تماشاگر را بخنداند‌. نگاهی به آمار فروش فیلم در همین چند هفته اول اکران نشان می‌دهد که سازندگان انفرادی، به هدف‌شان که موفقیت در گیشه است دست یافته‌اند؛ موفقیتی که بیشتر برآمده از حضور گروه بازیگران به‌عنوان ستاره‌های پولساز و چند صحنه کمدی موقعیت و شوخی‌های کلامی مرسوم است.

بازگشت بمب گیشه

رضا عطاران بعد از حدود ۳سال وقفه با فیلمی پرفروش به اکران سینماها بازگشته است
گزارش یک
از موفق‌ترین چهره‌های سینمای ایران در جذب مخاطب در یک‌دهه اخیر که آخرین بار در سال۹۸ فیلم «زیرنظر» را روی پرده داشت، این روزها «انفرادی» به نمایش عمومی درآمده است؛ پرفروش‌ترین فیلم حال حاضر اکران نه چندان پررونق بهار که به‌عنوان کمدی تازه‌ای از رضا عطاران بیشتر از هر فیلم دیگری تماشاگر دارد. گرچه بازخورد رسانه‌ای انفرادی مثبت نیست و حتی گفته می‌شود مخاطبان خیلی هم با رضایت از سالن سینما خارج نمی‌شوند ولی نکته مهم این است که همچنان هر فیلمی اگر کمدی باشد و عطاران هم در آن بازی کند، می‌تواند به فروش تضمین‌شده‌ای دست یابد.
PDF فرهنگ2
کوتاه فرهنگ2
سامان سالور در توضیح ماهیت و مفهوم سینمای مستقل و تعارضات تعریف و برداشت از آن در سینمای ایران گفت: ما هنوز در مضمون سینمای مستقل دچار مسئله هستیم.