• شنبه 19 تیر 1400
  • السَّبْت 30 ذی القعده 1442
  • 2021 Jul 10

ماسک همچنان تنها پناه ماست

متخصصان عفونی و ریه می‌گویند واکسن زدن منافاتی با زدن ماسک ندارد. هر جایی که فاصله افراد کمتر از 2 متر باشد حتما باید از 2 ماسک استفاده شود. با شیوع جهش‌های جدید کرونا، بهتر است، همیشه از 2 ماسک استفاده شود، حتی در جمع‌های خانوادگی که افراد دیگری به غیر از اعضای خانواده حضور دارند هم باید از 2 ماسک استفاده شود
شیب تند ابتلا، شیوع جهش جدید کرونا، روند کند واکسیناسیون و حالا هم کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ این روایت ساده‌ای از زندگی ایرانیان در پیک پنجم کروناست. هنوز راه طولانی برای واکسینه شدن 70 درصد جمعیت کشور باقی است،
گزارش میدانی همشهری از مراکز اسقاط خودرو که به حالت نیمه‌فعال درآمده‌اند

اسقاطی‌ها دیگر به گورستان نمی‌روند

«شب اول خواب دیدم در کابل بمب و انفجار شده و من هم گرفتار شدم.»؛ احمد ۲۱‌ساله که همین 3-2هفته پیش از کابل به حاشیه تهران رسیده، خاطره‌اش را نیمه‌تمام رها می‌کند، ماسک سیاه‌شده و خیس‌عرق‌اش را پایین می‌آورد، سری به سمت خودروهای اسقاطی می‌چرخاند و با بغضی پنهان ادامه می‌دهد: «بیدار که شدم دور تا دور رختخوابم، همین ماشین‌های لِه ‌و لورده بود؛ انگار بمب بزرگی منفجر شده‌باشد.

واکسیناسیون مانع مرگ می‌شود

اگر فرض را بر این بگیریم که سویه غالب در کشور از نوع دلتا یا همان هندی است، باید گفت که اتصال این ویروس به گیرنده‌های انسانی بسیار قوی‌تر از سویه‌های قبلی است و ایجاد بیماری شدت بیشتری نسبت به گذشته دارد.

چرا احیای برجام در دولت روحانی ضروری است

این روزها مکررا از وقفه ایجاد‌شده در مذاکرات وین برای احیای برجام سخن رانده می‌شود و علل و فکت‌های خارجی و داخلی بسیاری برای آنها شمرده می‌شود، در مقابل این فکت‌ها که در بحث توقف مذاکرات مطرح می‌شود. تأکید‌های مکرر رئیس جمهور بر ضرورت حصول توافق و امکان لغو تحریم‌ها ظرف ۲۴ساعت نیز قابل تأمل و بررسی است.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت احمد جبرائیل

رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت احمد جبرائیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفتند.

مشقت‌های تردد شهری

کرونا و گرما دست در دست هم داده‌اند تا تردد در شهرهای بزرگ با اما و اگرها و البته مشقت‌های فراوان انجام شود.

جلب رضایت مردم؛ اولویت دولت سیزدهم

بیوت مراجع در صفاییه قم، صبح جمعه میزبان رئیس جمهور منتخب بود. سفر یک‌روزه ابراهیم رئیسی به شهر قم با زیارت حرم حضرت معصومه س شروع شد.

سد طالبان بر تجارت ایران و افغانستان