• یکشنبه 20 مهر 1399
  • الأحَد 23 صفر 1442
  • 2020 Oct 11

مدیریت رفت و آمد در شهر شلوغ

تهران با وجود همه توصیه‌ها، روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد؛ به همین خاطر پایتخت‌نشینان باید با حساب و کتاب دقیق در شهر تردد کنند
جزئیات آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا در تهران، حکایت‌های جالب و در عین حال هشداردهنده‌ای درباره حضور شهروندان در شهر دارد؛ حکایت از آنهایی که بی‌محابا دل به قلب تهران زده‌اند و برای درآوردن یک لقمه نان حلال، با مترو، اتوبوس، تاکسی و موتور به مرکز شهر رفته‌اند یا از مردمی که سوار بر خودروی شخصی به بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید و... سر زده‌اند. هرچه هست، داستان تهران و کرونا، تا به این جای کار، مثنوی هفتاد‌من شده و تازه حکایت همچنان باقی است.

دیدارآخر

توس در روزی که باران غم و اندوه بر «کوه و دشت و هامون» بارید، پایتخت فرهنگ و هنر ایران بود. بسیاری از هنرمندان با چشمانی اشکبار و دلی داغدیده برای آخرین وداع با اسطوره موسیقی ایران خودشان را به مکان موعود رساندند.

پیام شجریان: سخن عشق

پنجشنبه هفدهم مهرماه استاد برجسته آواز ایران، محمدرضا شجریان، پس از چند سال مبارزه با بیماری، دار فانی را وداع گفت و جامعه ایران را سوگوار یکی از محبوب‌ترین و اثرگذارترین چهره‌های فرهنگ معاصر ایران زمین کرد.

شجریان اراده معطوف به شدن

سایه درباره ربنای شجریان و اذان مؤذن‌زاده تعبیری دقیق دارد. او می‌گوید این دو کار را می‌توان به جهان عرب عرضه کرد و پرسید آیا می‌توانند مشابه این کار را ارائه دهند.

بنای شهرداری در‌پرونده املاک ‌ بازگرداندن به جای افشاگری

حالا دیگر همه شهروندان حتی غیرتهرانی‌ها از ماجرای واگذاری ملک‌های  شهرداری تهران به دیگران خبر دارند.

ریشه‌های رکوردشکنی تازه دلار

دیروز قیمت هر دلار آمریکا از مرز 30هزار تومان عبور کرد، کارشناسانی که با همشهری گفت‌وگو کردند معتقدند افزایش شدید قیمت ارز عمدتا ریشه در نزول درآمد‌های ارزی و کاهش عرضه دارد و تا رفع نشدن این عوامل بنیادین خیلی نمی‌توان انتظار داشت التهاب‌های بازار ارز کاهش پیدا کند.

روز تغییرات

آتش بدون دود

گلریزان در زورخانه تهران