• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مهر 1399
کد مطلب : 112785
+
-

روز تغییرات

انتصاب ۸ مدیر جدید در تلویزیون

تلویزیون
روز تغییرات

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه نگار

در ماه‌های اخیر شایعه رفتن عبدالعلی عسکری از رسانه ملی بارها بارها عنوان شد و در نهایت توسط مدیر روابط عمومی سازمان آن هم  در صفحه توییتر شخصی او تکذیب شده است. مرتضی رنجبران عنوان کرده که علی عسگری تا ۱۴۰۰ مدیریت رسانه ملی را برعهده خواهد داشت. اما ۱۶ مهر روز به یاد ماندنی در سازمان و در ۴ سال اخیر مدیریت عسکری برای مدیران و کارکنانش خواهد بود. در این روز که آخرین روز کاری هفته به‌حساب می‌آمد، رئیس رسانه ملی «معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت» را حذف و ۸ حکم را ابلاغ کرد. تغییراتی که در ۴ سال گذشته سازمان به‌خود ندیده بود. تغییراتی که گویا با هدف چابک‌سازی و افزایش کیفی برنامه‌های سیما در جامعه خوانده شده است. با همه این تغییرات صورت گرفته چند‌ماه دیگر حکم ۵ ساله ریاست عسکری در رسانه ملی به پایان می‌رسد و باید دید حکم ۵ ساله دوم نیز ابلاغ خواهد شد یا سازمان ریاست فرد دیگری را در سال ۱۴۰۰ به بعد تجربه می‌کند؟

رفتن میرباقری بعد از ۱۵ سال
مهم‌ترین تغییر در این روز رفتن مرتضی میرباقری از معاونت سیما بود و اینکه حمید شاه‌آبادی سکان معاونت را به‌دست گرفت. میرباقری که از بازماندگان مدیران سازمان در دوران عزت‌الله ضرغامی بود، بعد از ۱۵ سال از سازمان رفت. مدیری که ازجمله قدیمی‌ترین‌های رسانه ملی به شمار می‌رفت و حتی در دوران علی لاریجانی نیز حضور داشت. بارها این شایعه مطرح  شده بود که میرباقری اختلاف نظرهایی با رئیس کنونی رسانه ملی دارد و حالا حمید شا‌ه‌آبادی که به‌مدت ۳ سال معاونت صدا را مدیریت می‌کرد؛ جایگزین میرباقری شد. شاه‌آبادی در دولت دهم معاونت هنری وزارت ارشاد را برعهده داشت و هر چند او در سمت قائم‌مقام معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت تجربه همکاری با سازمان را نیز داشت.

بخشی‌زاده بازنشسته بازگشت
علی بخشی‌زاده نیز به جای شاه‌آبادی سکان معاونت صدا را برعهده گرفت. بخشی‌زاده در مرکز نظارت و ارزیابی سازمان نیز فعالیت داشته و در دوران مدیریت ۱۸ ماهه محمد سرافراز هم حضور داشت. اما در دوره‌ای که افراد بازنشسته نباید مسئولیت کاری را داشتند؛ خودش را بازنشسته کرد. بعد از گذشت چند سال بار دیگر در سمت و عنوان معاونت سیما به سازمان بازگشت.

3 حکم جدید
از دیگر تغییرات و حکم‌هایی که در این روز صادر شد می‌توان به انتصاب رئیس مرکز طرح و برنامه و بودجه اشاره کرد. عسکری مصطفی محمدی را به عنوان رئیس مرکز «طرح، برنامه‌ و بودجه»، علی طلوعی را به عنوان رئیس مرکز «تحقیقات» و سیدعلیرضا شریفی را به عنوان رئیس مرکز «نظارت و ارزیابی» منصوب کرد.

تثبیت معاونت مجازی و حکم جدید بازرس سازمان
در این روز غلامرضا نوری که به‌عنوان سرپرست در معاونت فضای مجازی بود به‌عنوان مدیر این بخش حکم گرفت و با رفتن محمود اشتری، ابوذر زارع، مدیرکل بازرسی و بررسی‌های عمومی صداوسیما شد. در حکمی که عسکری ابلاغ کرده یکی از ماموریت‌ها این است که از کیفیت عملکرد حوزه‌های مختلف به‌منظور انطباق با اهداف، ضوابط و سیاست‌های کلان سازمان صداوسیما، بازرسی‌های مستمر و ادواری به عمل‌آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید