40
یکشنبه 20 مهر 1399
شماره 8059
صفحه16محله
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
برای ایجاد الفت بیشتر با قرآن کریم، این کتاب آسمانی، ویژه‌برنامه «شایسته» در قالب انتشار فایل صوتی از منابع تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در فضای مجازی فرهنگسرای خانواده منتشر می‌شود.
در این روزهای خانه‌نشینی و رعایت فاصله اجتماعی کاشت گل و گیاه و کسب اطلاعات درباره رشد و نحوه نگهداری گیاهان بهترین سرگرمی ‌برای پر کردن اوقات فراغت است.

شکایت مردم از آسمانخراش شاه

هویت
در روزگاری که تهران، طهران بود و هنوز آسمانخراش‌ها قد نکشیده بودند، شمس‌العماره نخستین آسمانخراش زمان خودش بود؛ یک ساختمان شیک و مجلل که ناصرالدین شاه هر روز برای دیدن دارالخلافه‌اش و تماشای کوه و دشت‌های شمال تهران از طبقات بالای آن استفاده می‌کرد. اما این دیدبانی شاه مملکت چندان به مذاق مردم شهر خوشایند نبود که حتی حس ناامنی را هم ایجاد می‌کرد.
سلطان فوتبال آسیا در امجدیه

سلطان فوتبال آسیا در امجدیه

تهران هنوز استخوان نترکانده بود که در زمین‌های خاکی حوالی دروازه دولت ورزشگاه، امجدیه نخستین مجموعه ورزشی پایتخت، ساخته شد. درباره زمان ساخت و زمین‌های ورزشگاه امجدیه روایت‌ها و داستان‌های زیادی نقل شده است.
کشت کاهو در خانه
کشت کاهو در خانه
کاهو یکی از سبزیجات خوشمزه و خوش‌خوراک و سرشار از ویتامین‌ها و مواد ضروری برای سلامتی انسان است. مقادیر فراوانی از آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم، بتاکاروتن و ویتامین‌های«ث» و «ب» در برگ‌های کاهو وجود دارد.

خانه‌موزه شهیدان اقبالی

گردشگری
«خانه‌موزه شهیدان اقبالی»، خانه پدری شهیدان مصطفی و حمیدرضا اقبالی است. شناسایی، گردآوری، سازمان‌دهی، معرفی و نگهداری از میراث ارزشمند شهدا، تبیین اندیشه شهدا و برگزاری کارگاه‌های مرتبط از سوی خانواده شهدا و جانبازان از مهم‌ترین فعالیت‌های موزه شهیدان اقبالی است.