05
پنج شنبه 9 بهمن 1399
شماره 8147
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بوی عطرسیب می‌داد، به وقت بی‌کرونا!

یادداشت
نروبمان تو را به جان آن کس که جانش دلاویز توست، نرو تاهمین پنجشنبه پیش رو به یاد پنجشنبه‌های من و تو و پیاده‌روهای موزاییک‌چین‌!نشد و رفت در روزگار بی‌کرونا و حالا سال‌رفت اوست و آن آخرین دیدارکه، شبیه نسیم و توفان بود.
ویژه
خانه‌مانی در این روزهای کرونایی، بهترین کاری است که همه ما می‌توانیم انجام بدهیم.
سوژه‌های ورزشی به‌واسطه طیف گسترده مخاطبانش همواره مورد توجه کارگردان‌ها بوده و یکی از ژانرهای پرطرفدار تاریخ سینما بوده است.
خواندن داستان کوتاه، هم برای دنبال‌کنندگان حرفه‌ای آثار ادبی جذابیت دارد، هم برای مخاطبان تازه‌کاری که ترجیح می‌دهند به جای خواندن داستان‌های بلند، از خواندن یک داستان کوتاه قوی و پرکشش لذت ببرند.
رصد خانه
وقتی که ایران باستان را مرور می‌کنیم، برخی از اسم‌ها بیش از اسم‌های دیگر درخشش دارند و ماندگار شده‌اند.
همیشه هم اینطور نیست که نویسنده‌ها، از همان زنگ انشای مدرسه تصمیم بگیرند سراغ این شغل بروند و مسیر نویسنده‌شدن را طی کنند.
یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر، خالق داستان‌های «غریبه‌ها»، «همسایه‌ها»، «زمین سوخته»، «مدار صفر درجه»، «درخت انجیر معابد» و... و روشنفکر وطن‌پرستی که به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی‌اش در دهه 30، حبس و تبعید را به جان خرید، اما از مبارزه دست برنداشت.
پای صحبت‌های امید روحانی، پزشک، بازیگر و منتقد سینما که تا به حال گوشی تلفن همراه نداشته است

تسلیم موبایل نخواهم شد

صریح و رک صحبت می‌کند و همین صراحت کلام او، گفت‌وگو را جذاب می‌کند. اصلا همین شیوه بیان اوست که او را میان منتقدان سینما مطرح کرده است.
سوار بر موج بی‌انگیزگی

سوار بر موج بی‌انگیزگی

تا به حال برایتان پیش آمده که انگیزه‌ای برای انجام کارها، از ساده‌ترین و روزمره‌ترین آنها تا کارهای مهم‌تری مثل شغل و درس نداشته باشید؟ اینطور وقت‌ها، بی‌انگیزگی باعث می‌شود کاری را شروع نکنیم یا نیمه‌کاره رهایش کنیم؛ انگار که انرژی و نیرویی برای از جا بلند‌شدن و دست به‌کار‌شدن نداریم.
نوای نوستالژی
نوای نوستالژی
تماشای مجموعه گرامافون‌های رنگارنگی که غبار کهنگی حسابی روی آنها نشسته این تصور را که نخستین دستگاه پخش موسیقی به کالایی کهنه و قدیمی بدل شده باطل می‌کند.
اینکه می‌گویند فضای مجازی، مثل تیغی دو‌لبه عمل می‌کند، ادعای بیهوده‌ای نیست.

سرگرمی همراه با واقعیت‌ها

حالا که بیشتر ماندن در خانه، کار اغلب ما شده پس چه خوب است خودمان را به تماشای برنامه‌های جذاب دعوت کنیم و کمی به دستاوردهای فکری‌مان در زمان قرنطینه اضافه کنیم؛ برای مثال سراغ فیلم‌های مستند برویم و علاوه بر پرکردن اوقات‌فراغت خود و سرگرم‌شدن، به اطلاعات علمی خود بیفزایم.

بفرمایید دسر زمستانی

نگاه متفاوت و جذابی به هنر آشپزی دارد و معتقد است آشپزی سفر در دنیای بی‌نظیر طعم‌ها و خلق زیبایی‌ها و مزه‌های جدید است.

صدا، تصویر خاطره

شنیدن صدای گوینده از فرسنگ‌ها آنطرف‌تر از دیرباز یکی از آرزوهای ایرانیان بوده است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
در میان تمام آثار تاریخی و کهن سرزمین‌های مختلف، گورستان‌های باستانی اهمیت بسیاری دارند؛ چرا که اساسا گورستان‌های تاریخی، قدیمی‌ترین آثار به جا مانده از هر قومی به‌حساب می‌آیند که می‌توان از آنها اطلاعات بسیاری استخراج کرد.
هر کشوری با گذشته خود زنده است؛ گذشته‌ای که می‌تواند خوب، بد یا ترکیبی از خوب و بد باشد.
زندگی هیچ‌وقت بر یک مدار ثابت نمی‌چرخد و این یعنی باید خودمان را برای هر تغییر و تحولی آماده کنیم.