19
پنج شنبه 9 بهمن 1399
شماره 8147
جهان
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نیویورکر طرح جلد شماره اخیر خود را به پایان حضور ترامپ در قدرت اختصاص داده است. طرح جلد این مجله کاری از «بری بلیت» است که طی 4سال گذشته بارها طرح‌های انتقادی‌اش از ترامپ روی جلد نیویورکر رفته است.
جوزپه کونته، نخست‌وزیر 56ساله ایتالیا، در یک اقدام حساب‌شده استعفا داد تا شاید بتواند با تشکیل یک دولت ائتلافی قوی‌تر، بار دیگر به صحنه سیاسی این کشور باز گردد.
جهان‌نما
روسیه و آمریکا، در پی مکالمه تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او، برای تمدید پیمان هسته‌ای استارت نو، یکی از آخرین توافق‌ها در نوع خودش که همچنان بین دو ابرقدرت هسته‌ای جهان برجا مانده، توافق کردند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا دست‌کم از 2دهه قبل با پرونده‌های مهمی در کشورهای خاورمیانه مرتبط بوده و در تدوین سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا نقش داشته است.
بلینکن گیتاریست؛ بلینکن فوتبالیست: بلینکن غیر از سیاست، در زمینه موسیقی و فوتبال نیز فعالیت می‌کند.
بلینکن، نزدیک‌ترین چهره به جو بایدن، پست کلیدی وزارت خارجه در دولت جدید آمریکا را در دست گرفت

آنتونی بلینکن؛ یار دیرین بایدن

آنتونی بلینکن، با گرفتن رأی اعتماد از سنای آمریکا، کار خود را در کابینه جو بایدن به‌عنوان هفتاد و یکمین وزیر خارجه این کشور آغاز کرد. این سیاستمدار 58ساله که در دولت باراک اوباما به‌عنوان معاون وزیر خارجه و معاون مشاور امنیت ملی فعالیت می‌کرد، وعده داده که روابط آمریکا با جهان را بهبود می‌بخشد.