4
پنج شنبه 9 بهمن 1399
شماره 8147
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توپ خانه‌های خالی در زمین سازمان مالیاتی

مشخصات یک‌میلیون و 150هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است
گزارش
وزارت راه و شهرسازی مشخصات مالکان یک میلیون و 150هزار واحد مسکونی را که به‌عنوان خانه خالی شناسایی شده‌اند در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده و اکنون این سازمان باید نسبت به اجرای قانون جدید مجلس برای دریافت مالیات سنگین از خانه‌های خالی اقدام کند.
گفت‌و‌گو
روند کاهش قیمت طلا و ارز در ایران با قطعی‌شدن نتیجه انتخابات در ایالات متحده آغاز شد و یک هفته پیش از جابه‌جایی قدرت در این کشور شتاب بیشتری گرفت؛ دلار که تا 26هزار تومان رسیده بود تا مرز ورود به کانال 21هزار تومان پایین آمد، سکه بعد از حدود یک‌ماه تثبیت در محدوده 11میلیونی، تا نزدیکی 9میلیون تومان عقب‌نشینی کرد و قیمت یک گرم طلا بعد از ماه‌ها به کمتر از یک میلیون تومان رسید.

21خودروی جدید آماده ورود به بازار

نرخ نهایی تازه‌وارد‌های بازار خودرو در کلینیک تجاری تعیین می‌شود
خودرو
در شرایطی که 21خودروی جدید برای عرضه در بازار داخلی آماده می‌شوند و در حالی که مشخص نبودن قیمت محصولات جدید و پیش‌فروش شده موجب گلایه خریداران شده، شورای رقابت، کشف قیمت این محصولات فاقد سابقه قیمتی را به تشکیل کلینیک تجاری موکول کرده است.

گشایش ارزی از محور عمان

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی حرکت جدیدی برای برقراری موازنه ارزی کشور آغاز کرده است.
پرش تورم از مرغ به تخم‌مرغ
در دی‌ماه رکورد کمترین و بیشترین تورم ماهانه اقلام خوراکی به مرغ و تخم مرغ تعلق گرفته‌است؛ شاید این نتیجه همان هشدارهایی باشد که برای تعطیلی واحدهای تولید تخم‌مرغ و کشتار مرغ تخم‌گذار داده می‌شد.