13
دو شنبه 23 فروردین 1400
شماره 8193
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تلاش برای حفظ بقای اجتماعی

یادداشت یک
انسان به‌دلیل اینکه یک موجود اجتماعی است طبیعتا نیاز به ارتباط با جامعه دارد و از همین‌جاست که مقوله احساس تعلق یا نیاز به احساس تعلق در فرد شکل می‌گیرد.
ویژه
اگر قرار باشد فرهنگ هواداری در فوتبال ایران را فقط در یک کلمه توصیف کنیم، باید بنویسیم «وحشتناک»! حتما هوادار خوب و حرفه‌ای هم داریم، اما قاطبه طرفداران فوتبال در ایران کاملا آماتور هستند و با نوع رفتارشان، ناخواسته حتی به منافع تیم خودشان هم آسیب می‌رسانند.
الکس فرگوسن کبیر جمله‌ای دارد که تبدیل به ضرب‌المثل شده است: «هوادارانی که در شکست با ما نیستند، حق ندارند در پیروزی‌ها با ما باشند».
دوران نوجوانی‌ام به هواداری تیم ملی ایتالیا و پائولو مالدینی گذشت.

جهان عجیب هواداری

هورمون‌های مختل و خرافه‌های عجیب‌و‌غریب؛ متنی از استیو الن، دانشیار روانشناسی دانشگاه موناش، درباره روانشناسی هواداران فوتبال
«چند سال پیش در طول مسابقه فوتبال تیم اورلاندو پایرتز اتفاقی افتاد که بسیار مشهور است.
تربیت یک ذائقه دوآتیشه

تربیت یک ذائقه دوآتیشه

گفت‌وگو با زینب مولایی، روانشناس درباره هواداری و نقش آن در هویت‌سازی افراد
بعضی از مردم بر این باورند که واژه استنStan از ترکیب دو کلمه Stalker به معنی تعقیب وسواس‌گونه و Fan به معنی هوادار ساخته شده است.
طلب هویت در مسیر طرفداری
طلب هویت در مسیر طرفداری
محمدعلی الستی، جامعه‌شناس ارتباطات در گفت‌و‌گو با همشهری به بررسی سطوح هواداری پردخت
یک پوستر بزرگ از بازیکن یا بازیگر موردعلاقه که در کنار پوسترهای کوچک تمام دیوارهای اتاق را پوشانده بود، نزدیک‌ترین تصویر از هواداران دهه‌های 60 و 70 است که در گذر زمان مشی‌شان تغییر کرد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
چند سالی می‌شود کاروبار پیج‌ها و کانال‌های هواداری در شبکه‌های اجتماعی بدجور گرفته؛ پیج‌ها و کانال‌هایی که ابتدا هواداران به آنها مراجعه می‌کردند تا در جریان حال‌ و ‌روز تیم محبوب‌شان قرار گیرند و کمی هم برای رقبا کٌری بخوانند.