04
دو شنبه 23 فروردین 1400
شماره 8193
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
همشهری آثار اقتصادی سفر نخست‌وزیر کره‌جنوبی را در گفت‌وگو با دبیرکل اتاق ایران و کره تحلیل می‌کند

گفت‌وگوی 7میلیارد دلاری

تجارت
نخست‌وزیر کره‌جنوبی به تهران آمد و مذاکرات سه‌روزه او در ایران نشان خواهد داد که آیا یخ روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور آب خواهد شد یا نتیجه آن تفاهم سیاسی برای گشایش اقتصادی پس از مشخص‌شدن سرانجام مذاکرات هسته‌ای در وین اتریش خواهد بود.
کرونا بازار کار ایران را «مردانه‌تر» کرد

کرونا بازار کار ایران را «مردانه‌تر» کرد

گزارش همشهری در بررسی آمارهای 5سال گذشته نشان می‌دهد؛ شیوع کرونا، ضمن کاهش شاغلان و متقاضیان شغل چهره بازار کار ایران را نیز مردانه‌تر کرده است
بررسی وضعیت بازار کار ایران در 5سال منتهی به سال 1399حاکی از آن است که روند بهبود این بازار که از اواسط دهه 90آغاز شده بود، یکباره در دوره کرونا معکوس شده و فقط در یک سال، نرخ مشارکت اقتصادی به میزان 2.1درصد کاهش یافته است.
آغاز ریل‌گذاری برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید
وزارت صنعت در بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌ها مهلت داد حداکثر تا آخر فروردین تمهیدات و اقدامات اجرایی مناسب برای تحقق شعار امسال؛ یعنی تولید، پشتیبانی‌ها ، مانع‌زدایی‌ها را انجام دهند، بخشنامه ستاد تشکیل شده در وزارت صنعت نشان می‌دهد به رفع انحصار در بازار‌ها به‌عنوان مانع اصلی تولید توجهی نشده است.
بورس
در روزی که بازار سهام یکسره قرمز بود، رئیس‌جمهوری به‌طور لفظی از بورس حمایت کرد و خواستار رفع موانع رشد بازار سرمایه شد؛ وزیر اقتصاد هم به بانک‌ها برای رعایت نرخ سود بانکی اولتیماتوم داد، درست در همین زمان سهامداران معترض جلوی ساختمان بورس در سعادت‌آباد، پرچم بورس تهران را پایین کشیدند.