04
شنبه 28 فروردین 1400
شماره 8197
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه نجات بازار سرمایه

دیدگاه
شاخص کل بورس از ابتدای سال‌جاری تا اواسط هفته گذشته حدود ۶درصد افت داشته است. شاخص هم‌وزن نیز طی همین دوره یک درصد افت داشته است. این به‌معنای آن است که بیشترین افت در سال‌جاری مربوط به شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه است.

ورود مردد خانه‌های خالی به بازار اجاره

بررسی‌های میدانی همشهری نشان می‌دهد که برخی از خانه‌های خالی برای پرهیز از جریمه‌های مالیاتی سنگین، به بازار اجاره عرضه شده است
مسکن
با نزدیک‌شدن موعد مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی، نخستین نشانه‌های اجرای این قانون در بازار اجاره دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که برخی از مالکان واحدهای مسکونی خالی از سکنه، ترجیح داده‌اند واحد یا واحدهای خود را به مستأجران بسپارند و علاوه بر دریافت اجاره‌بهای قابل‌توجه، از شر مالیات چندبرابری معاف شوند؛ البته فعلا بخش بسیار اندکی از خانه‌های خالی وارد بازار شده و مشخص نیست این روند با چه کیفیتی و تا چه زمانی ادامه داشته باشد.
آغاز حذف مقررات مزاحم در بازار سرمایه

آغاز حذف مقررات مزاحم در بازار سرمایه

گام نخست برای مانع‌زدایی دربرابر معاملات بازار سرمایه با حذف برخی مصوبات و ابلاغیه‌ها آغاز شد، آنطور که معاون سازمان بورس اعلام کرده قرار است در گام نخست پس از تأیید شورای بورس، برخی مقررات مزاحم پیش روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاران برداشته می‌شود.
میزان واقعی ذخایر ارزی ایران
خبر: صندوق بین‌المللی پول پس از اعتراض بانک مرکزی، ذخایر ارزی ایران را از حدود 4میلیارد دلار به 115میلیارد دلار افزایش داد. این نهاد بین‌المللی در ایمیلی رسمی به بانک مرکزی، ضمن ابراز تأسف از سوءبرداشت پیش آمده، عدد اعلامی پیشین را تخمینی مبنی‌بر فروش از ذخایر «قابل استفاده کشور» اعلام و تخمین خود از «کل ذخایر رسمی ناخالص» ایران را به میزان 115میلیارد دلار اصلاح کرد.
خبر
مدیرعامل شرکت شاپرک دیروز گفت: ترمینال‌ها و پذیرنده‌هایی که خارج از حیطه نظام پرداخت‌یاری تسویه شاپرک بودند، حذف شدند.